Skapa en karriär i en av våra butiker

Vi erbjuder dig flera olika tjänster och karriärmöjligheter

Alla våra tjänster inkluderar ett utbildningsprogram

Var engagerad – och du skapar din väg för en spännande karriär i ett globalt detaljhandelsföretag! 

Skapa en karriär i en av våra butiker

Vi erbjuder dig flera olika tjänster och karriärmöjligheter

Alla våra tjänster inkluderar ett utbildningsprogram

Var engagerad – och du skapar din väg för en spännande karriär i ett globalt detaljhandelsföretag! 

Arbeta som Områdesansvarig

  • Du blir ansvarig för ett produktområde i butiken och får chansen att påverka försäljning och nyckeltal.
  • Du kan göra professionell karriär inom JYSK
  • Arbeta på ett företag med en unik och stark vinnarkultur

Våra områden i butiken är:

  • Täcken/kuddar och sänglinnen
  • Möbler och utemöbler
  • Textiler och hårdvaror
  • Madrasser

Områdesansvarig har följande ansvar:

  • Hantera ditt produktområde och se till att produkter alltid finns tillgängligt
  • Se till att området alltid är inbjudande.
  • Säkra rätt prissättning och skyltning utifrån JYSKs kampanjer och erbjudande.
  • Ha god kunskap om alla produkter och vara en på expert att sälja dem till våra kunder.
  • Träna dina kollegor och håll dem informerade om nya produkter och förberedelser inför kommande säsong.
  • Placera kompletterande produkter till en specifik vara när den säljer bra – för att se till att inga varor tar slut och att inga hyllor är tomma.
  • Sveriges Bästa Kundservice: känn dina kunder, lyssna efter deras behov, situation och humör.
  • Delta i träning och utbildning tillsammans med andra områdesansvariga från ditt distrikt för att dela med dig av kunskaper och arbetssätt.

 

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • Vill ha ansvar och chansen att göra skillnad på nyckeltal och prestation i din butik
  • Trivs i en dynamisk och händelserik miljö och kan hantera många arbetsuppgifter på samma gång
  • Är flitig och vill utvecklas
  • Har mycket energi och positiv utstrålning
  • Har nära till leende och drivs av bra kundservice, sätter kunden i första hand och ger dem en unik upplevelse  
  • Avslutar dina arbetsuppgifter och håller motivationen uppe under en tempofylld arbetsdag 

Lär dig mer om tjänsten som områdesansvarig och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Tobias” - en av våra områdesansvariga som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten som områdesansvarig kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com.

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu. Där kan du även lämna in en spontanansökan.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Hur är det att vara områdesansvarig på JYSK?

Det är en härlig känsla att man får ansvar över sitt eget område. Det är väldigt utvecklande att få så mycket ansvar och kunna sätta sin prägel på sitt område för att bäst nå ut till alla kunder och deras behov.

För mig är en ren madrasstudio det absolut viktigaste, eftersom det ger mig och mina kollegor de bästa förutsättningarna. Mina egna prioriteringar och även JYSKs riktlinjer är att det ska vara väl uppfyllt, städat och att JYSKs koncept ska följas.

Som madrassansvarig ser jag min avdelning som en butik i själva butiken, håller koll på hur det går försäljningsmässigt och har ett öppet sinne för förändringar för att göra den ännu mer säljande. Jag älskar verkligen att ta ansvar och att hjälpa mina kollegor att bli bättre.

Vilka utmaningar möter du i din tjänst?

Utmaningen för mig som madrassansvarig är att få mina kunder så nöjda som möjligt! Att sälja är en "relativt enkel del" men utmaningarna ligger i att sälja rätt produkt till rätt person. JYSK är bra på är att ge verktygen som man behöver, exempelvis via JYSK egna utbildningsprogram, där man får en bra grundläggande information om allt man behöver veta för kundens bästa. Att sedan hitta en lösning som passar kunden både ekonomiskt och praktiskt är den stora utmaningen. Det är extremt drivande för en säljare att hela tiden ha mål att sträva mot samtidigt som man har sina egna mål för sin egen avdelning.

Beskriv arbetskulturen i din butik.

Alla strävar mot samma mål och samhörigheten att vara en del av detta team är den bästa känslan man kan ha. Om du vill jobba i ett företag som har en stark teamkänsla och som vill utveckla dig som person så är JYSK rätta arbetsgivaren för dig!

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

Teamkänslan som finns inom företaget är världsklass! Utmaningar varje dag och tävlingar mot andra butiker runt om i landet ger en extra boost för sig själv och kollegorna. För dig som vill göra karriär finns alla dörrar öppna till att nå succé. JYSK är extremt bra på att se potentialen i varje person och att ge alla redskap för att lyckas. Jag jobbar på JYSK för att jag vill göra karriär och utvecklas. Mitt mål är att nå toppen och stanna där! 

Arbeta som Logistikansvarig

  • Du är ansvarig för lagret i din JYSK butik
  • Du tränar och utbildar dina kollegor i rutinerna på lagret som exempelvis leverans, varumottagning, påfyllnad ut i butik för att säkerställa en bra arbetsmiljö
  • Ta möjligheten att skapa en professionell karriär på JYSK

Logistikansvarig har följande ansvar:

  • Registrera och kontrollera alla varor som levereras
  • Förbereda varorna så att dina kollegor kan ta ut dem till butiken.
  • Meddela kunderna att deras varor har anlänt till butiken samt förbereda inför hämtning
  • Håll koll på order och leveranser, inventera och förbereda lagret för nästkommande dag.
  • Träna och säkerställa att dina kollegor arbetar rätt med varuhantering samt att de följer ”Stock room concept”
  • Leverera Sveriges bästa kundservice genom att du själv varvar lagerpass med sälj i butiken

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • Är organiserad
  • Kan skapa en bra överblick in en dynamisk och tempofylld miljö
  • Vill ta ansvar
  • Tycker om att utföra fysiskt arbete
  • Är flitig och villig att ta i tillsammans med dina kollegor
  • Är en bra kollega som alltid är villig att hjälpa till där det behövs
  • Är serviceminded och har alltid ett leende på läpparna

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om tjänsten som logistikansvarig och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Johannes” - en av våra logistikansvariga som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten som Logistikansvarig kan du kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com.

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu. Där kan du även lämna in en spontanansökan.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Hur är det att vara Logistikansvarig på JYSK?

Som logistikansvarig är du en del av den vitala driften i butiken. Du är en person med ett stort ansvar, och har mycket utrymme till att kunna påverka och bidra. Det är givande och väldigt roligt!

Vilka utmaningar möter du i din tjänst?

Några av utmaningarna är planering, strukturering och att hela tiden jobba med logistiken. Det gäller att ha en tydlig plan och att följa den, men samtidigt kunna vara flexibel och ha en backup plan så att inte strukturen man har planerat och jobbat för faller bort. Du ska alltid försöka ligga steget före!

Beskriv arbetskulturen i din butik

Vi har en vänskaplig och familjär stämning. Tillsammans har vi en stark vilja och ambition att hålla butiken i högsta standard. Vi backar upp och hjälper varandra när det behövs. Desto bättre butiken är desto roligare har vi på jobbet! Vi jobbar alla mot samma mål! 

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

JYSK är ett företag som utvecklar dig som anställd. Du söker kanske ett vikariat eller en tjänst på 50 %, men vänta 1-2 år framåt i tiden - så har du en tjänst inom företaget som du inte hade kunnat ana att du skulle jobba med! JYSK sätter inga gränser - det gör bara du själv.

Arbeta som administrativt ansvarig

  • Som administrativt ansvarig är din huvudsakliga uppgift att stödja butikschefen och butiken för att bibehålla och förbättra administrativa rutiner.

  • När du presterar bra i butiken tillsammans med dina kollegor, tjänar du bra bonusar.

  • Bli en del av ett företag som gör mycket för sina anställda 

Som administrativt ansvarig refererar du till butikschefen

Som administrativt ansvarig inom JYSK har du följande ansvarsområden:

  • Upprätthålla dagliga- och veckvisa rapporter: skapa inköpsrapporter, vara uppmärksam på inkonsekvenser mellan beställda artiklar och artiklar i lager och kontakta Centrallagret för att hitta lösningar på problem.
  • Förbered butik för revisionstillsyn.
  • Hålla informationstavlan i personalutrymmet uppdaterad med relevant information.
  • Beställa kontorsmaterial och se till att butiken alltid har det material som behövs för att hålla butiken igång, till exempel, påsar, kulspetspennor, skyltmaterial, kvittorullar till kassan, etc.
  • Ansvara för kassan och utbilda nya kollegor inom området och inom diverse allmänna administrativa, operativa uppgifter och rutiner som hör till kassan.
  • Avsluta kundköp och säkerställa att kunderna lämnar med ett leende plus lite mer – Ge kunden en bra upplevelse
  • Se till att butiken är miljömedveten eller enkelt uttryckt ”en bra köpman” genom att kontrollera om brutna artiklar kan återbetalas av leverantörerna eller att de kanske fortfarande är attraktiva för kunder till ett reducerat pris.

 

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • är noggrann i ditt sätt att arbeta
  • är resultat och detalj-orienterad
  • är ansvararstagande och strukturerad
  • har mycket energi och en positiv attityd
  • är serviceinriktad och en bra säljare
  • är flexibel
  • kan behålla överblicken och trivs i en dynamisk och tempofylld miljö

 

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om tjänsten som administrativt ansvarig och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Andrea” - en av våra administrativt ansvariga som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Hur är det att vara administrativt ansvarig på JYSK?

  • Vi får ofta höra att "Detaljhandeln är detaljerad" och det är sant när det gäller att vara en administrativt ansvarig på JYSK.
  • På morgonen loggar jag in på JYSKnet, vårt intranät för nyheter, och går igenom den dagliga uppgiftslistan för att se vilka uppgifter jag behöver göra när jag inte betjänar kunder.
  • Jag kontrollerar system för prisändringar och går igenom kampanjmaterial, bara för att se till att jag kommer ihåg de hetaste erbjudandena.
  • Efter att ha granskat kundens order informerar jag dem om leveransalternativ.
  • När det inte finns några kunder i butiken ser jag till att mina dagliga sysslor är klara

Utmaningar som du möter i tjänsten?

  • För mig är den största utmaningen att se till att jag uppmärksammar varje detalj och att resultatet  av mitt arbete är perfekt. Det är inte stressigt, utan motiverande att få möjlighet att använda mina kunskaper och förbättra dem. Jag går hem glad när jag vet alla mina uppgifter är klara i tid, detta utan att kompromissa med kvaliten i mitt arbete.

Beskriv arbetskulturen i din butik

  • Bra lagarbete är ett måste på JYSK och det kräver insatser från oss alla. Vi vet alla att om vi förlitar oss på vårt koncept och varandra blir arbetet mycket roligare och kunderna brukar belöna detta med ett leende.

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

  • Jag tror att det bästa med JYSK är att vi kan växa tillsammans både professionellt och personligt och att våra insatser belönas. Om du är hängiven, får du din chans att visa din talang.

Arbeta som Säljare

  • Vara en bra köpman, avsluta kundens köp och erbjuda merförsäljning.

  • Delta i vårt professionella utbildningsprogram och bli en skicklig och smart säljare

  • Prestera bra i din butik och tjäna bonus tillsammans med ditt team.

  • Bli en del av ett unikt och starkt team i din butik

  • Möjlighet till skapa en snabb och professionell karriär inom JYSK.

  • Bli en del av ett företag som gör mycket för sina anställda 

Som säljare inom JYSK har du följande ansvar:

  • Bli en bra säljare och bidra till hela butikens prestation såväl som ditt team.
  • Alltid vara tillgängliga för kunderna, erbjuda en standardiserad, aktiv och professionell service genom att analysera kundens situation och behov - och att hitta en lösning för att uppfylla dem.
  • Uppnå och upprätthålla en omfattande kunskap om våra produkter och kunskaper för att sälja dem.
  • Hålla en hög butiksstandard och säkra att butiken alltid är städad och inbjudande för kunderna
  • Ta hand om ditt områdesansvar i butiken inklusive påfyllning och förmedling av produkter på ett sådant sätt att ditt områdes ser städat och inspirerande ut.
  • Hantera reklamationer och vidarebefordra detta till leverantörerna för godkännande.
  • Lära dig hur du skapar en försäljningsrapport och hur du läser den.
  • Delta i lanseringen av nya kampanjer och skapa nya kampanjskyltar
  • Packa upp varor på lagret, säkra att lagret är redo för nästa vecka och överlämna produkter som är inköpta av kund.

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • Är ambitiös och ivrig för att skapa försäljningsresultat och förbättra dina färdigheter.
  • Är resultatorienterad och motiverad för att bidra till bra prestation för hela teamet i butiken.
  • Är flitig, punktlig och villiga att lära och utvecklas
  • Är utåtriktad och gillar att träffa- och interagera med kunder
  • Trivs i en tempofylld miljö där ingen dag är lik
  • Är flexibel och kan prioritera dina uppgifter
  • Är en god och hjälpsam  kollega samt lagspelare
  • Har bra energi, karisma och en positiv attityd.

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om tjänsten som säljare och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Jonathan” - en av våra säljare som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten som säljare kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Jag har arbetat som säljare på JYSK i nästan fyra år medans  jag gör mina HR studier vid universitetet. Min chef har varit flexibel till denna kombination, så baserat på mina kunskaper har han givit mig uppgifter, såsom utbildning av personal och involvering i anställningsintervjuer och rekryteringsprocesser. Jag arbetar också som översättare för JYSK Finland.

När det gäller mina studier ska jag snart påbörja en praktikplats på HR-avdelningen  på JYSK huvudkontor i Finland. Vad jag försöker säga är att om du är student, är JYSK den perfekta arbetsplatsen för ett jobb vid sidan av dina studier, eftersom JYSK ger stor flexibilitet och bygger på dina styrkor och kompetenser, så att du kan utvecklas inom ditt intresseområde.

 

Hur är det att vara säljare på JYSK?

  • Vår övergripande syfte är att säkerställa maximal försäljning och ge våra kunder en professionell service och en bra shoppingupplevelse.
  • Eftersom JYSK är stort och och mångkulturellt finns det en massa regler och standardiserade metoder för att lära sig, men så länge du ta tjuren vid hornen, har en bra attityd, är ivrig att lära dig och är en ambitiös säljare som älskar ditt jobb, kommer det att gå bra!
  • Vi har den bästa teamkänslan i butiken, den ger dig verkligen en energikick och gör din dag.
  • När du arbetar som Sales Assistant måste du vara resultatorienterad och förstå sambandet mellan din personliga prestation och prestation för hela laget (och, i sin tur, för hela företaget).
  • Jag tror att vi är riktigt bra på att säkerställa, för våra kunder, en bra shoppingupplevelse, genom att alltid välkomna dem i butiken och erbjuda dem en bra och professionell service. Det är viktigt att vi vill leva upp till JYSK värderingar och respektera dem eftersom vi vill erbjuda en jämn kvalitet på kundupplevelsen i alla JYSK-butiker.
  • Ingen dag är den andra lik, vilket kan vara en utmaning, men jag älskar en bra utmaning, och det är mycket givande att övervinna utmaningen och lyckas i nya situationer - till exempel när du hittar en lösning som uppfyller kundens behov, så att han eller hon går härifrån med en bra erfarenhet.
  • En säljares arbete är ganska oberoende. Dina arbetsuppgifter är planerade i förväg men eftersom förutsättningarna kan förändras förväntas du ta dina egna beslut och ta ansvar. Detta är en av alla de bra sakerna med  att arbeta som säljare på JYSK jämfört med andra arbetsplatser - du behöver inte bara göra vad du blir tillsagd, du har något att säga till om och möjligheten att påverka ditt arbete.
  • Arbetet kan ibland bli lite fysisk och smutsigt, särskilt på lagret, men lite variation och smuts på händerna har aldrig skadat någon ...

 

Vilka utmaningar möter du i din tjänst?

  • I butiken är det alltid full fart så vi måste arbeta effektivt och kunna hantera vår tid och prioritera uppgifter på egen hand. Vi måste säkerställa en inspirerande butik trots brådskan. Ingen del får försmummas.
  • Vi måste veta en del om många av våra produkter – och då menar jag många produkter - så vi måste hålla sig uppdaterade när nya produkter kommer så att vi alltid är välinformerade gentemot våra kunder.
  • Det är alltid en utmaning att hantera situationer med missnöjda kunder, men det är mycket givande när du lyckas vända och ge kunden en bra erfarenhet och en professionell bild av JYSK.
  • Det är ibland svårt att skapa merförsäljning när en kund kommer in i butiken för att köpa en produkt. Det är en stor utmaning att försöka ta reda på om kundens behov kan omfatta ytterligare produkter, men det känns bra när dina ansträngningar lönar sig.

 

Beskriv arbetskulturen i din butik

  • Vi har den mest exceptionella lagandan i vår butik och det är det som får oss att ”gå den extra milen”. Vi uppmuntrar varandra för att ge 100% av oss själva i arbetet.
  • Jag tror att vi har en mycket stödjande arbetskultur, där alla försöker vara en god kollega - ni vet, dela kunskap och hjälpa varandra. För att upprätthålla denna kultur måste vi vara respektfulla, flexibla, öppna och positiva mot varandra.
  • Vi har roligt, och vi känner ett kollektivt ansvar för att slutföra våra uppgifter. Det är som en utökad familj. JYSK är riktigt bra på att anställa medarbetare som kompletterar varandra väl i butikerna.
  • Det finns en bra atmosfär i vår butik, och jag tycker verkligen att det bidrar till en bättre shoppingupplevelse för våra kunder. Jag tror att kunderna kan känna den positiva andan och jag tror att det har en inverkan på kunderna också. Eftersom köpbeslut till stor del bygger på känslor, är en övergripande känsla av glädje en mycket viktig del i en butik.

 

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

  • JYSK är en mycket konkurrenskraftig arbetsgivare, och det är coolt att arbeta för ett starkt och finansiellt stabilt företag som bara fortsätter att växa.
  • I JYSK får vi vara involverade i en stor variation av uppgifter som ger oss stor arbetslivserfarenhet. Om du vill ha det och du arbetar hårt för att uppnå det, finns det nästan oändliga karriärmöjligheter. Precis som den officiella slogan lyder: " Bring dedication – Meet possibilities”.Ta ditt jobb på allvar och fokusera på att utveckla dina kunskaper och kompetenser och ge dig själv möjlighet att klättra på karriärstegen inom JYSK.

Arbeta som Säljchef

  • Du ansvarar för att butiken är kampanjklar

  • Du säkerställer att dina kollegor sätter kunden främst

  • Du coachar, motiverar och involverar butikspersonalen för att se till att alla når säljmålen

  • Du blir en del av ett engagerat team

  • Du får möjligheten till en karriär i JYSK

  • Goda prestationer genererar bonus 

Som Säljchef är du ansvarig för försäljningen i butiken. Du ska gilla att ta ansvar, vilja lära dig och utvecklas i JYSK. Du kommer att vara ute i butiken med fokus på försäljning och träna och utveckla personalen.

 Säljchefen har följande ansvar:

  • Driver försäljning och säkerställer en attraktiv butik
  • Följer upp nyckeltal i försäljningsrapporten
  • Arbetar på golvet, coachar och följer upp personalen på deras prestationer
  • Planerar och schemalägger arbetsuppgifter för personalen för att säkerställa att ni når säljmålet för dagen/veckan/månaden.
  • Beställer varor, planerar och förbereder inför kampanjer eller vid säsongsomställning
  • Ser till att vi håller våra kundlöften: att alltid vara redo med ett bra erbjudande.

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • Är resultatinriktad
  • Har en helhetsbild över uppgifterna och delegerar dem rätt
  • Trivs i en dynamisk och hektisk miljö
  • Är bra på att inspirera och motivera
  • Är en kraftfull person med ett positivt förhållningssätt
  • Kan hantera många olika saker samtidigt
  • Ser detaljer och arbetar mot att ha en butik som attraherar kunderna

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om tjänsten som Säljchef och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Sakarias” - en av våra Säljchefer som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten som Säljchef kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Där kan du även lämna in en spontanansökan. 

Hur är det att vara Säljchef på JYSK?

 Att vara Säljchef på JYSK är utvecklande. Jag får jobba med att se till att omsättning och kunder hela tiden ligger i fokus. Jag jobbar med att utveckla mitt team genom daglig feedback och att coacha mina säljare till att bli Sveriges bästa. Kunderna ska få bästa möjliga service hos oss på JYSK. Att motivera mitt team och få en bra sammanhållning i butiken är viktigt för mig, så att alla har kul och mår bra på jobbet.

Vilka utmaningar möter du i din tjänst?

Som Säljchef möter jag nya utmaningar varje dag. Det kan vara allt från höga omsättningssiffror att slå, planera inför stora event eller säsongsomställningar, men även att utveckla och motivera mitt team. Jag ser aldrig en utmaning som något negativt, utan det är utmaningarna som gör att jobbet som Säljchef konstant ger personlig utveckling.

Beskriv arbetsmiljön i din butik

I min butik tycker vi det är viktigt att alla är delaktiga och jobbar tillsammans för att nå bästa möjliga resultat. Som team sätter vi höga mål, och har otroligt kul samtidigt som vi krossar målen. Gång på gång skapar vi tillsammans succé. För att bibehålla denna stämning har jag som Säljchef en otroligt viktigt roll, att konstant följa upp och coacha mitt team för att hålla motivationen och resultaten på topp.

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

JYSK ger dig möjligheten att utvecklas, det är bara du själv som sätter stopp för hur långt du vill gå inom företaget. Samtidigt som du får jobba med kollegor i världsklass och ha grymt kul på vägen så bidrar JYSK med verktygen som krävs för att skapa framgång. Genom tävlingar mot andra butiker både i ditt distrikt och över hela landet så har man en konstant utmaning och aldrig en dag som du inte har fullt upp. 

Arbeta som Butikschefstrainee

  • Förberedande för en tjänst som Butikschef
  • Delta på fem utbildningsmoduler, vardera en vecka, på vårt huvudkontor
  • Få möjligheten till att skapa en karriär i JYSK
  • Var en del av en unik och stark vinnarkultur

Syftet med vårt Butikchefstrainee (SMT) program är att förbereda dig för en tjänst som Butikschef.

Butikchefsprogrammet i korthet

  • Du kommer att följa en Butikschef som blir din mentor
  • Dina uppgifter kommer vara samma som en Butikschefs
  • Du kommer att delta på 5 moduler, vardera en vecka
  • Du måste vara flexibel och redo att flytta i distriktet
  • Din mentor kommer vara din coach och denna kommer bedöma din prestation, ge dig feedback och ge dig förutsättningar för att kunna bli Butikschef

De 5 SMT modulerna

Du kommer delta på följande utbildning:

Modul 1:

  1. Lär känna ditt företag + team building
  2. Feedback enligt JYSK
  3. Butikskoncept
  4. Operativ planering i butik

Modul 2:

  1. DISK-analys
  2. Sälj & Service
  3. Lagerhållning
  4. Test

Modul 3:

  1. JLiP (JYSK Ledarskap i Praktiken)
  2. Arbetsrätt
  3. Planering och administration.

Modul 4:

  1. Rekrytering
  2. Säkerhet
  3. Arbetsmiljö

Modul 5:

  1. PDP (Personlig utvecklingsplan)
  2. Test
  3. Avslutande presentation

Du kommer att få kunskap inom:

  • Schemaläggning
  • Planera och strukturera deadlines
  • Leda och utveckla prestationen i butiken
  • Leda, involvera och motivera medarbetarna
  • Situationsanpassa ledarskapet efter medarbetarens utvecklingsnivå
  • Coacha och arbeta tillsammans med medarbetarna
  • Kunskap om butikens dagliga rutiner
  • Delegera olika ansvar och uppgifter
  • Följ upp medarbetarnas och teamets prestation
  • Skapa nya målsättningar för teamet

SMT programmet är perfekt för dig om du...

  • Är flitig och seriös med en stark vilja att utvecklas och lyckas
  • Är villig att arbeta med din egen kompetens och färdighet
  • Är resultatinriktad
  • Är villig att lära och se fördelar i den feedback du får
  • Klarar av att utföra ditt arbete i en dynamisk och hektisk miljö
  • Kan motivera dig själv och skapa din egen succé på SMT programmet
  • Tar till dig JYSKs företagskultur (vinnarkultur)
  • Har en positiv inställning som motiverar andra
  • Är villig att ge extra tillsammans med dina kollegor

 

Lär känna oss och få veta vad SMT programmet ger dig:

Lär dig mer om SMT programmet och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Sandra” - en av våra Butikchefstraineer som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten som Butikchefstrainee kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Hur är det att vara Butikchefstrainee på JYSK?

Det är riktigt kul! Många nya utmaningar! Jag har fått ett väldigt trevligt mottagande av alla mina kollegor och har fått en grymt bra utbildning hos min mentor. Det är ett väldigt prestigelöst företag att komma in i och det är en härlig stämning bland alla som jag mött inom företaget.

Känslan jag fick när jag hade jobbat ett tag är att vi på JYSK ser till att alla ska få rätt förutsättningar för att kunna göra ett så bra jobb som möjligt, detta skapar en trygg arbetsmiljö hos alla medarbetare oavsett vilken tjänst du har. 

Vilka utmaningar har du mött under Butikchefsprogrammet?

Det är alltid en utmaning att byta tjänst. För mig så var den största utmaningen att lära sig alla nya rutiner och få dessa att sitta. 

Varför ska andra sökt sig till JYSKs Butikchefsprogram?

Det är en utvecklande arbetsplats med stora karriärsmöjligheter. Att gå butikschefsprogrammet har varit spännande och väldigt lärorikt. Jag rekomenderar alla som brinner för ledarskap och detaljhandeln att söka jobb på JYSK. JYSK ger dig alla förutsättningar för att lyckas som ledare. 

Vad är dina planer inför framtiden?

Mina kortsiktiga planer inför framtiden är att sätta min egen organisation och skapa bra rutiner som genererar försäljning. 

Planen långsiktigt är självklart att klättra i karriärstegen inom JYSK. 

Arbeta som Butikschef

Du har ett stort engagemang och älskar försäljning. Du strävar alltid efter att prestera på topp genom att gå i täten och driva försäljning genom teamet. 

Ditt jobb är att säkerställa att medarbetarna är redo för kunderna genom att coacha och utveckla.

  • Som butikschef går du hela vägen och lite till, för att nå målen.
  • Du får möjlighet att göra karriär inom JYSK.

 Som Butikschef har du följande ansvar:

  • Leda ditt team till framgång
  • Vara den slutliga beslutsfattaren i butiken
  • Förbättra försäljningen och säkerställa bästa kundservice
  • Du planerar butikens bemanning och medarbetarnas utveckling.
  • Leda, involvera och motivera dina medarbetare
  • Etablera nya mål för ditt team
  • Utvärdera försäljningssiffrorna (med Säljchef) och sätta försäljningsstrategier för att uppfylla dina mål.
  • Uppföljning och utvärdering av prestationen din butik och ditt team
  • Schemaplanera och delegera
  • Som butikschef är din överordnade chef din distriktschef

 

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • är seriös, ambitiös och villig att förbättra och utveckla
  • är resultatorienterad och motiveras genom en ständig strävan mot förbättring
  • kan fatta beslut och ta ansvar för butiken och ditt team
  • kan hålla huvudet kallt i en dynamisk och tempofylld miljö
  • har mycket energi och en positiv attityd som påverkar din personal
  • är en drivkraft som leder vägen och inspirerar andra
  • kan definiera tydliga mål och uppgifter
  • tycker om att kavla upp ärmarna för att få saker gjorda.
  • är organiserad, bra på att planera och se "helheten"
  • är en förebild för våra värderingar Köpman, Kollega och Kåranda.

 

Lär dig mer om tjänsten som Butikschef och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Reza” - en av våra Butikschefer som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu. Där kan du även lämna in en spontanansökan.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Hur är det att vara Butikschef på JYSK?
- Det innebär mycket ansvar men framför allt är det spännande och mycket händelserikt. Som ytterst ansvarig i butiken stöter du på många frågor och funderingar både från medarbetare och kunder, vilket medför att den ena arbetsdagen inte är den andra lik. Som butikschef på JYSK är man en förebild och ledare för Säljchef, områdesansvarig och säljare - vilket innebär att man spenderar den största delen av sin tid ute på säljgolvet.

Hur ser dina vardagliga uppgifter ut? Vad är extra viktigt?

- De vardagliga uppgifterna för en butikschef är att delegera ut prioriterande agenda till organisationen och sedan följa upp på dessa. Du ska även vara en tillgång under hela processen. En stor del av vardagen för en butikschef är att vara ute på säljgolvet för att så effektivt som möjligt kunna utveckla och ge feedback till medarbetarna. Detta är extra viktigt då medarbetarna är ansiktet utåt för butiken.

Vilka är dina utmaningar i tjänsten som Butikschef?

- Som butikschef på JYSK måste du agera ledare och sprida positiv energi i din omgivning varje dag. Detta kan vara avgörande för resten av medarbetarna och resultatet för din butik.

Du ansvarar även för att butiken presterar enligt de parametrar som förväntas av dig vilket innebär att du måste se till att gå in med rätt inställning. Rättare sagt, gå in för att vinna!

Hur är arbetskulturen i din butik?

-Det gäller att skapa rätt miljö för att medarbetarna skall känna sig motiverade och engagerade i butiken. Att ge medarbetaren rätt förutsättningar för att lyckas men framför allt att jobba för varandra i alla lägen, vi följer våra värderingar Kollega och Kåranda.

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

-Som en av de yngsta butikscheferna i landet kan jag intyga att JYSK är ett företag som är otroligt fokuserade på att utveckla medarbetaren och öppna nya dörrar för den personliga karriären. Allt handlar om inställningen till jobbet och ambitionsnivån. Om just du skulle välja att söka dig till JYSK, så kommer du att dela samma motto som mig: Vi ses på toppen!

Arbeta som Distriktschefstrainee (District Manager Trainee, DMT)

Syftet med vårt DMT program är att förbereda dig för tjänsten som distriktschef. Du kommer att ha ansvar för din egen butik och arbeta som butikschef under DMT-programmet medan vi kommer att förbereda dig för din framtida roll som distriktschef i JYSK. Din utbildning kommer att vara en kombination av kurser, projekt och framtida uppgifter med koppling till ditt dagliga arbete. Alla projekt och uppgifter kommer att vara på distriktschefs nivå.

DMT-programmed i korthet:

En mycket viktig del av programmet är att nyttja teori och nyförvärvade kunskaper från utbildningar i praktiken. Den största utvecklingen och den viktigaste delen är att ge dig kunskaper för att uppfylla din framtida roll distriktschef och detta äger rum "On The Road - på vägen" - så att du kan bestämma effekten av utbildningsprogrammets innehåll. Utbildningsämnen kan omfatta: 

  • Feedback
  • Rekrytering
  • Planering
  • Distansledarskap

Under ditt DMT program kommer du att lära dig att behärska följande uppgifter

  • Optimera försäljning, resultat och drift i alla butiker i ett distrikt
  • Säkra bra butiksstandard och bra kundservice genom att använda konceptet JYSK Values, JYSK Sales & Service och JYSK Ledarskap.
  • Vara ansvarig för den operativa driften butikerna genom att säkerställa väl fungerande drift, enligt gällande marknadsföringskampanjer, uppnå budget- och försäljningsmål
  • Se till att alla butiker och medarbetare är redo för våra kunder och leva upp till vårt mål att leverera bästa service
  • Bygga och utveckla ditt team och den interna pipelinenen.
  • Fungera som utbildare på kurser, till exempel, Sales & Service
  • Ansvara för den strategiska inriktningen för att se till att JYSK är kundens förstahandsval inom detaljhandeln
  • Fungera som en länk mellan distrikt- butiker- och Retailavdelningen på huvudkontoret

 

DMT-programmet är perfekt för dig om du...

  • är resultatinriktad och motiveras av att uppnå bra resultat med ditt butiksteam. Som en DMT du måste vara en kommersiell och resultatdriven köpman.
  • är seriös, ambitiös, robust och engagerad och motiveras av att utveckla andra, dig själv och dina kunskaper.
  • är redo att ta på sig en mer omfattande ledningsfunktion och mer ansvar.
  • är en god ledare och coach för dina medarbetare.
  • är beslutsam, målinriktad och ivrig att leda ditt distrikt till framgång.
  • är oberoende och kan fatta snabba- och väl underbyggda beslut.
  • Innehar god kommunikationsförmåga och kan interagera med många olika människor.

 

Lär känna oss och få veta vad vårt DMT-program kan erbjuda dig

Lär dig mer om DMT-programmet och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Shanna” - en av våra DMT som beskiver hur det är att arbeta som DMT på JYSK.

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Inledande tankar om DMTprogrammet? 

  • DMT programmet var det perfekta sättet för mig att nå min ambition att bli distriktschef - det är ett stödjande och professionellt sätt att komma dit.
  • Jag hoppades att programmet skulle vara en bra blandning av teori och praktik, och jag är glad att det har levt upp till mina förväntningar.

 

Hur är det att vara en DMT inom JYSK?

  • Det är en utmanande möjlighet. Först och främst, ärjag butikschef - Jag är ansvarig för vår nya butik i Heerlen i Holland. För det andra deltar jag i DMT programmet. Så jag måste hitta en balans mellan de två utan att kompromissa med någon av dem.
  • Jag följer min distriktschef när han besöker butikerna i distriktet. Det är väldigt lärorikt att dela tankar och idéer med honom om de saker vi ser i butikerna och hur man eventuellt kan förbättra dem.
  • Jag är också involverad i de månatliga distriktsmötena med alla butikschefer. Min distriktschef och jag tar gemensamt fram mötesagendan.
  • Jag har fått mer information om våra IT-system. Det är verkligen spännande att få denna ytterligare insikt.

 

Utmaningar som du möter i programmet ?

  • Det är ibland svårt att hitta rätt balans mellan min roll som butikschef och min roll som DMT. Naturligtvis vill du lägga lika mycket tid och kraft på båda rollerna, men jag är i första hand en butikschef, och jag tror det är rättvist att mitt butiksteam kan lita på mig till hundra procent. Men för mig personligen, kan jag inte se det som en börda utan som en enorm möjlighet att stimulera min personliga utveckling,  jag vill bara lära mig så mycket som möjligt.

 

Beskriv arbetskulturen i relation till DMT programmet

  • DMT-programmet har en informell arbetskultur som resulterar i en öppen atmosfär, där du kan prata med nyckelpersoner på alla nivåer i JYSK. Alla i organisationen är lättillgängliga och detta gör det lättare att lära känna alla aspekter av JYSK.
  • DMT-programmet är mycket professionellt och stödjande - Jag har vägletts hela vägen och om jag har några frågor är svaret är inte långt borta. Alla är mycket hjälpsama.

 

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

  • Om du är ambitiös och du vill få ut det bästa av dig själv, skulle jag säga att JYSK är det perfekta företaget för dig. JYSK erbjuder intressanta positioner med stort ansvar och möjlighet att utvecklas. Om du vill ha detta och vill arbeta hårt för att uppnå det, erbjuder JYSK dig stora karriärmöjligheter.
  • JYSK har en mycket tilltalande företagskultur, vilket är en mycket viktig aspekt för mig och jag hoppas på att få representera JYSK under en lång tid framöver.

Arbeta som Distriktschef

  • Hantera och leda alla butiker i ditt distrikt

  • Optimera försäljning och resultat för hela distriktet

  • Se till att alla butiker och deras personal är redo att ta emot kunderna

  • Leda, träna och följa upp arbetet tillsammans med Butikscheferna

  • Se till att butikerna är attraktiva för kunderna genom att använda: JYSK värderingar, JYSK sälj och service och JYSK ledarskap.

 

Distriktschefer har följande ansvar:

  • Leda försäljning i det egna distriktet.
  • Säkra rutiner i butikerna och att de följer aktuella kampanjer och erbjudande.
  • Säkerställa att varje butik klarar budget och säljmål och möter våra höga krav på utmärk kundservice.
  • Följa upp budget och rapporterar till närmsta chef.
  • Leda, träna och arbeta med alla Butikschefer i distriktet.
  • Utmana och fokusera så att butikerna håler budget, deadlines och omsättning.
  • Utför och följer upp utbildning på medarbetarna och ser till att de alla är förberedda för att ta hand om kunderna på bästa sätt.
  • Se till att hålla en god arbetsmiljö.
  • Säkerställa att medarbetarna trivs och mår bra på jobbet.
  • Besöka butikerna och se till att de har varor hemma, är städade och att varorna visas på ett bra sätt i butiken.
  • Analysera varje butiks prestation sex gånger om året och följa upp på alla produktområden.
  • Se och utveckla talanger som har potential att gå vidare till ny tjänst i framtiden.
  • Träna och förbered externa Butikschefer för att de ska bli redo att driva en butik.
  • Koordinera möten för Butikschefer i distriktet tre gånger om året.

 

Tjänsten som Distriktschef är perfekt för dig om du…

  • Är seriös, ambitiös och vill ha stort ansvar i en bred ledarposition
  • Kan motivera och inspirera din personal
  • Är resultatinriktad och motiveras av hög prestation
  • Kan ta snabba beslut när det krävs
  • Delar succén med teamet
  • Är ihärdig, konsekvent och följer upp arbetet
  • Delegerar ansvar och uppgifter
  • Planerar och schemalägger din tid och prioriterar rätt
  • Ser och utvecklar talanger för att bygga en bra intern organisation
  • Har ett positivt- och proaktivt förhållningssätt

 Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om tjänsten som Distriktschef och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Niels” - en av våra Distriktschefer som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten som Distriktschef kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Hur är det att vara Distriktschef på JYSK?

  • Ingen dag är den andra lik. Arbetet är väldigt omväxlande.
  • Jag besöker butikerna så ofta jag kan.
  • Varje morgon kommenterar jag gårdagens försäljning till butikerna och deras individuella måltal. Jag ger dem feedback och utmanar dem.
  • Som Distriktschef kan du mäta ditt distrikt varje dag.
  • Jag är en del av handeln i butikerna och arbetar nära dem – vi arbetar tillsammans varje dag för att nå målen.
  • Vi har höga ambitioner och försöker alltid överträffa oss själva men det är fortfarande realistiska mål som är möjliga att nå.
  • JYSK är ett bra företag när det kommer till ledning – jag försöker själv leva upp till detta varje dag.
  • Jag försöker se till att min kontakt med butiken inte endast sker genom Butikschefen, det gör jag genom att utmana områdesansvariga på deras specifika områden och ge dem feedback.
  • Du behöver mycket kunskap inom handel för du arbetar med många saker på JYSK – från kampanjer till utbildning till budget.
  • Jag ser till att butikerna har de resurser de behöver för att få de bästa möjligheterna.
  • Vi har fria händer vilket innebär att vi kan anpassa vårt arbete och ta snabba beslut när det krävs.

Vilka utmaningar möter du i tjänsten?

  • Den största utmaningen för mig är att arbetet varierar, ibland flytet allt på och ibland är det hårt arbete som gäller.
  • Det är en utmaning att ha stort ansvar och med det krävs ett stort engagemang från min sida.
  • Det är svårt att planera, du vet aldrig vad som kommer hända imorgon.
  • Det är en ständig utmaning att arbeta med många människor och ha personalansvar för dem och se till deras välmående.

Beskriv företagskulturen 

  • Vi har en unik företagskultur på JYSK, den lever i butikerna och de har en fantastisk arbetsmoral.
  • Vi är bra på att fira dagliga segrar och se till att alla känner sig delaktiga.
  • Det dagliga samarbetet mellan butikerna är mycket bra.
  • Varje Butikchef har en budget till personalaktivitet. I de tävlingar vi har kan butiken vinna pris till aktiviteter för teamet. Det är roligt och uppskattat bland medarbetarna.

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

  • Styrningen på JYSK karakteriseras av respekt och jämlikhet – du lyssnar på alla oavsett titel. Det är en av våra starkaste värderingar: uppmuntra all person till att säga vad de tycker och vara ärliga. Det fungerar mycket bra.
  • Vi pratar om nyckeltal på ett öppet sätt och våra Butikschefer har tillgång till en stor mängd information vilket hjälper dem att jämföra sig mot andra butiker och andra Butikschefer.
  • Vi är ett snabbväxande företag och du bestämmer själv över din karriär. Vill du komma vidare hjälper JYSK dig på vägen.
  • Vi har en fantastisk företagskultur på JYSK som är svår att hitta någon annanstans.

Arbeta som Regionchefstrainee - Retail Manager Traine (RMT)

Syftet med RMT programmet är att förbereda dig för en position som Retail Manager med det övergripande ansvaret för att säkerställa bästa möjliga butiksdrift och prestation i ditt land / region. Detta genom att utveckla strategier, genomförande av JYSK koncept, uppnå, budgetar och nå bestämda mål. Under RMT programmet kommer du att arbeta som distriktschef och ha ansvar för ditt eget distrikt medan vi förbereder dig för rollen som Retail Manager i JYSK. När du blir en Retail Manager kommer du att arbeta med distriktscheferna i din region och du kommer att vara en del av  ledningsgruppen.

 

RMT programmet i korthet:

RMT-programmet är ett internationellt program. Du kommer att arbeta med RMT:er från andra länder och du lär dig hur detaljhandeln fungerar i olika kulturer. 

  • Du kommer att delta i flera utbildningar i Danmark, utbildningarna kommer att vara på engelska och det är viktigt att du behärskar det engelska språket. Du kommer att definiera och enas om uppgifter och personliga utvecklingsområden för dig att arbeta i nära samarbete med Country Manager.
  • Du kommer att kombinera teori du fått från utbildningar med specifika uppgifter som omsätts i praktiken och som är relevanta för ett jobb som Retail Manager i ditt land.
  • Utbildningarna du genomgår syftar till att utveckla dina färdigheter inom kommunikation, detaljhandel, planering och utveckling.
  • Du lär dig att använda olika verktyg, såsom PDP, SIRIUS, JLIP och PPA. 

 

Under din RMT program kommer du att lära sig att behärska följande uppgifter:

  • Bryta ner mål till exakta framgångskriterier - på kort- och lång sikt - för att lyckas inom utvalda fokusområden
  • Assistera, utbilda och utveckla distriktschefer för att säkerställa hög butiksstandard, uppnå budgetar och förbättra regions/lands omsättning.
  • Säkra bästa möjliga butiker och distrikt genom att upptäcka och rekrytera de mest talangfulla kandidaterna till positionerna SMT, SM, DMT och DM (i samarbete med HR Manager).
  • Utveckla, genomföra och följa upp den årliga affärsplanen och optimera butiksdriften i samarbete med varje distriktschef.
  • Utveckla och uppnå budgetar, BSC mål och andra landsmål.
  • Se till att alla JYSK begrepp (JYSK kundlöften, JYSK Values och JYSK Ledarskap) framgångsrikt genomförs i alla butiker i alla distrikt i landet / regionen.
  • Optimera butiksnätet i enlighet med mål och syfte genom att öppna nya butiker, omlokalisering av befintliga butiker samt utvidga befintliga butikslokaler.
  • Utmana, motivera och sätta en sund press på distrikten, för att se till att distriktschefer håller sig inom budgetramar, uppnå deadlines och omsättningsmål.

 

RMT-programmet är perfekt för dig som...

  • är seriös, ambitiös och satsar på att ta på dig större ansvar i en omfattande ledningsfunktion
  • vill göra skillnad och göra ditt bästa för företaget
  • har ett strategiskt tänkande och är mycket resultatinriktad
  • är dedikerad ditt jobb och har en hög förväntan på dig själv
  • kan planera och schemalägga din tid och prioritera dina uppgifter
  • är stolt över att utveckla ditt team och se varje lagmedlem lyckas
  • är redo att utmana och utveckla dig själv
  • kan göra strategiska och väl underbyggda beslut
  • kan upptäcka och utveckla talanger och bygga en stark pipeline
  • har en positiv- och proaktiv attityd
  • inte har något emot att resa.

 

Lär känna oss och få veta vad vårt RMT-program kan erbjuda dig

Lär dig mer om RMT-programmet och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Dragan” - en av våra RMT som beskiver hur det är att arbeta som RMT på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Inledande tankar om RMT-programmet ?

  • Jag ville få ännu mer kunskap om helheten i JYSK eftersom det är ett internationellt företag som växer för varje år - och alla processerna bakom företagets framgångar.
  • Utveckla mitt ledarskap med ännu bättre verktyg inom strategisk kommunikation och genom att lära av erfarenheterna från utbildningarna jag går.
  • Att utmanas och utveckla mig själv som ledare, för att vara redo för en tjänst som Retail Manager när det är dags.
  • Lär känna människor i de olika länderna och utbyta bästa praxis med dem.

 

Hur är det att vara en RMT på JYSK ?

Framför allt är jag distriktschef, mitt distrikt och vårt samlade resultat är min första prioritet.

  • Delta i RMT programmet innebär att jag måste kombinera mitt arbete som distriktschef med nya uppgifter som är relevanta för RMT programmet.
  • Du behöver disciplin och du måste vara flexibel - eftersom du måste kombinera ansvar som distriktschef med RMT uppgifter.
  • Med RMT-programmet så går du ut ur din komfortzon och utmanar dig själv på ett nytt sätt.

 

Utmaningar du möter i programmet ?

  • Planering, planering och ännu mer planering. Strukturen på ditt dagliga arbete kommer att sättas på prov och du kommer sannolikt att misslyckas lite då och då, eftersom så många olika parametrar och människor är inblandade. Men man lär sig en hel del av det! Att veta dina svagheter, lära av sina misstag och att kunna ändra dina vanor eller sätt att göra saker på är det enda som betyder något när du vill utvecklas.

 

Beskriv arbetskulturen i relation till RMT programmet

  • Varje servicefunktion ger dig respekt och hjälp med det som du behöver för att lyckas i RMT programmet - med ömsesidig respekt allt är möjligt.
  • Gruppatmosfären är bra - alla vet JYSK, och kulturen är att – vi får saker att hända.
  • Det är bra att träffa kollegor från andra länder eftersom det ger dig möjlighet att få att förstå varandra.

 

Varför ska andra söka arbete på JYSK ?

  • På JYSK arbetar vi hårt för att uppnå fantastiska placeringar när det gäller att få bra resultat.
  • Vi ett mycket välorganiserat företag med starka strukturer och rutiner.
  • Vi är fortfarande JYSK och har den skandinaviska ledarskapsanda som ger alla en chans att komma fram och göra en skillnad. Alla anställda - oavsett nivå - kommer att lyssnas till och få möjlighet att utveckla och göra karriär i JYSK - engagemang ger möjligheter.
  • Vad du än tror att JYSK är, kommer du att bli överraskad och det kommer definitivt att överträffa dina förväntningar.

Arbeta som Regionchef - Retail Manager (RM)

Som Retail Manager kommer du att ansvara för att säkerställa optimal butiksdrift inom JYSK och svara för den totala prestationen i din region detta genom att utveckla strategier, genomförande av nuvarande JYSK koncept, nå budget och nå bestämda mål och landsspecifika uppgifter.

Som Retail Manager refererar du till VD/Head of Retail i ditt land.

Som Retail Manager har du följande ansvarsområden:

  • Utveckla och uppnå budgetar, BSC mål och andra landsrelaterade mål.
  • Se till bästa möjliga prestation i butikerna och distrikten genom att upptäcka och rekrytera de mest talangfulla kandidaterna till positionerna butikschefstrainee, butikschef, distriktschefstrainee, distriktschef i samarbete med HR Manager.
  • Utveckla, genomföra och följa upp den årliga affärsplanen och optimera butiksdriften i samarbete med varje distriktschef.
  • Se till att butikerna och personalen är redo för kunderna - målet är att genomföra ett  -customer first- tänk i hela organisationen.
  • Se till att alla nuvarande koncept (JYSK kundlöften, JYSK Values och JYSK Ledarskap) genomförs i alla butiker i alla distrikt i regionen.
  • Kunna kommunicera framgångskriterier - på kort och lång sikt - för att skapa en grund för framgång inom utvalda fokusområden.
  • Assistera, utbilda och utveckla distriktschefer i syfte att säkerställa hög butiks standard, förbättra omsättning i regionen / landet och uppnå budgetar.
  • Optimera butiksnätet genom att öppna nya butiker och genom att flytta och utvidga befintliga lokaler.
  • Utmana, motivera och sätta en sund press på distrikten för att se till att distriktschefer håller sig inom budgetramar, möter deadlines och når omsättningsmålen.

 

Denna tjänst är perfekt för dig om  du...

  • är en bra och ärlig/rak ledare
  • är seriös, ambitiös och motiverade genom att skapa bra resultat
  • har ett strategiskt tänkande och är resultatinriktad
  • är positiv och proaktiv med mycket energi och entusiasm
  • stolt över att utveckla ditt team och se dem lyckas
  • kan upptäcka och utveckla talanger och bygga en stark pipeline
  • inte har något emot att resa.

 

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Igor” - en av våra RM som beskiver hur det är att arbeta som RM på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

 

Hur är det att vara RM på JYSK ?

Det är  mycket utmanande och dynamisk arbete, men det är också det som gör denna tjänst så intressant och rolig att vakna upp till varje morgon.

  • Jag måste vara väldigt flexibel och anpassa mig till en mängd olika situationer och behov - och kunna reagera på dem och ta snabba och väl underbyggda beslut.
  • Tillsammans med distriktscheferna, måste jag vara en förebild för resten av organisationen i allt jag gör oavsett sig det handlar om mitt ledarskap, ledarstil, mitt sätt att coacha och motivera dem eller hur jag kommunicerar.
  • Totalt sett måste jag säkerställa en hög grad av samarbete mellan butiksdriften och de centrala funktionerna på huvudkontoret.
  • En av nycklarna till framgång är att hitta rätt medarbetare till rätt position och utveckla dem genom ytterligare utbildningar, projekt och uppföljning.
  • Arbetet som Retail Manager kan vara ganska svårt och stressigt, men jag tycker verkligen om det!

 

Utmaningar som du möter i din tjänst ?

  • Den största utmaningen är att alltid säkerställa en bra prestation inom alla mina ansvarsområden. För att få bästa möjliga resultat, allt har betydelse, men det finns alltid utrymme för förbättringar.

 

BBeskriv arbetskulturen inom din region

  • Det är en blandning av hårt arbete och bra lagarbete.
  • Vi har en mycket engagerad och tempofylld arbetskultur med en hel del lagarbete. Majoriteten av våra beslut bygger på arbetstagarinflytande utifrån exempelvis olika workshops.
  • Det finns en fantastisk atmosfär vart jag än träffar JYSKmedarbetare.

 

Varför ska andra söka arbete på JYSK ?

  • För i JYSK är varje medarbetares åsikt viktig; alla har rätt och en skyldighet att påtala.
  • JYSK kommer att göra en hel del för medarbetarna och ge all den utbildning som krävs för att utveckla den enskilde medarbetaren.
  • JYSK värdesätter hårt arbete och produktiva medarbetare med potential och ger dem möjlighet att göra en professionell karriär inom JYSK.

Arbeta som VD

Som VD kommer du att ansvara för att säkerställa optimal butiksdrift inom JYSK och den totala prestationen i ditt land detta genom att utveckla strategier, genomförande av JYSK Values, nå budgetar och nå bestämda mål och landsmål.

Som VD refererar du till Executive Vice President of Retail i JYSK Nordic.

Som VD har du följande ansvarsområden:

  • Ansvara för JYSK utveckling och verksamhet i ditt land baserat på JYSK Values och JYSK ledarskap.
  • Bästa möjliga ledning i landet: rekrytering av de mest talangfulla kandidaterna till positioner som RM, ekonomichef, personalchef (i samarbete med HR).
  • Fullt ansvar för den årliga affärsplanen och budgetar för att genomföra initiativ för att säkerställa kontinuerlig koncept-, omsättning- och EBIT utveckling.
  • Ansvarar för att skapa en produktiv relation och samarbete med flera interna kollegor.
  • Optimera informations- och kommunikationsflödet i landet och till och från JYSK Nordic

 

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • är en tävlingsmänniska som alltid vill vara bäst
  • är fokuserad på att skapa resultat och värde för JYSK
  • gillar att utmana och bli utmanad
  • motiveras av att inspirera och utveckla ditt team
  • är en bra och rak/ärlig ledare
  • har ett strategiskt tänkande

  

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Johan” - en av våra VD:ar som beskiver hur det är att arbeta som VD på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Vad är din övergripande ansvarsområden ?

  • Som VD har jag det övergripande ansvaret för JYSKs utveckling och verksamhet i mitt land (Sverige) baserat på JYSK Values och JYSK ledarskap. Jag hänvisar till Executive Vice President för Retail.
  • Ansvarar för att skapa en produktiv relation och samarbete med följande kollegor:
    • Head of Retail
    • Retail Managers
    • Ekonomichef
    • Human Resource Manager
    • Logistikchef
    • Etableringschef
    • Försäljning och marknadschef
    • Regionchef
    • Ansvarig för etablering av nya butiker och för att utveckla befintliga butiker och deras verksamhet
    • Ansvarig för affärsplanering och budgetar för att genomföra initiativ för att säkerställa kontinuerlig koncept-, omsättning- och EBIT utveckling
    • Optimera informations- och kommunikationsflödet i landet och till och från JYSK Nordic.
    • Se till att alla i organisationen känner och lever efter JYSK Values och JYSK ledarskap.

 

Hur är det att vara VD på JYSK ?

  • Jag tror inte att det finns något som en typisk dag som VD. Det finns så många olika saker som pågår hela året och hela dagarna, men samtidigt är det också det som gör det så utmanande och inspirerande.
  • Ena dagen befinner jag mig i ett möte för att diskutera strategin för de kommande tre åren eller sortimentstaktik, nästa dag besöker jag butiker med andra kollegor, eller så diskuterar vi hur man kan planera och genomföra nästa års kampanjaktiviteter i de olika mediekanalerna , såsom kampanjtidningar, TV och sociala medier. Eller så besöker jag och utvärdera nya butikslägen , är på kontoret för att träffa medarbetare för att följa upp projekt, olika initiativ, resultat eller nyckeltal.
    • Det är det som gör det så intressant och utmanande på samma gång är att – den ena dagen är inte den andra lik.

 

Utmaningar som du möter i din tjänst ?

  • Utmaningen är att hitta balansen mellan mitt behov av att utveckla snabbt och samtidigt se till att vi alla på rätt spår. Med så många butiker spridda över hela landet och med många olika funktioner är det helt avgörande att alla känner till förväntningarna och känna sig trygga i vad man ska göra och hur man gör det. Det kan och bör finnas många olika åsikter och sätt att göra saker, men en av de stora framgångsfaktorerna för JYSK är att göra saker på samma sätt. Gång på gång har detta visat sig vara det mest effektiva sättet att arbeta i ett företag av denna storleken.

 

Beskriv arbetskulturen i Sverige

Jag gillar att se att vi arbetar i en atmosfär som är öppen, okomplicerad och fri från onödig hierarki. Alla ska känna att de alltid kan uttrycka sina tankar och åsikter. 

  • Jag tror verkligen att den bästa organisationen har engagemang och tydligt ägarskap i form av egna ansvarsområden. Vi är i branschen för att vara bäst och det bästa sättet att få detta att hända är att utveckla teamet och medarbetarna.
  • Slutligen vill jag säga att det är en mycket konkurrensutsatt miljö med en extrem energi och entusiasm samt drivkraft för att lyckas, men samtidigt ska vi alltid komma ihåg att ha roligt och fira de stora framgångarna som händer hela tiden.

 

Varför ska andra söka arbete på JYSK ?

  • Jag har arbetat på JYSK i 17 år och varit på nästan alla positioner inom butiksdriften och jag tycker fortfarande att det är så inspirerande och motiverande. Den främsta orsaken för mig är att JYSK aldrig slutar att vilja utvecklas, du får en sådan fantastisk möjlighet att utveckla dig själv och ta dig an nya utmaningar.
  • Jag uppskattar också den mycket starka vinnarkulturen som säger att allt är möjligt. I historien om JYSK har det visat sig så många gånger att om du sätter ett mål och är fast besluten att nå det så finns det en riktigt bra chans att du kommer att nå målet. Jag gillar verkligen denna anda!