Skapa en karriär i en av våra butiker

Vi erbjuder dig flera olika tjänster och karriärmöjligheter

Alla våra tjänster inkluderar ett utbildningsprogram

Var engagerad – och du skapar din väg för en spännande karriär i ett globalt detaljhandelsföretag! 

Skapa en karriär i en av våra butiker

Vi erbjuder dig flera olika tjänster och karriärmöjligheter

Alla våra tjänster inkluderar ett utbildningsprogram

Var engagerad – och du skapar din väg för en spännande karriär i ett globalt detaljhandelsföretag! 

Arbeta som Områdesansvarig

  • Du blir ansvarig för ditt eget produktområde i butiken

  • Ta chansen att påverka försäljning och nyckeltal inom ditt produktområde

  • Öka prestationen och få bra bonus - tillsammans med ditt team

  • Ta möjligheten att skapa en professionell karriär på JYSK

  • Arbeta för ett bra företag som tar hand om sina anställda

  • Arbeta på ett företag med en unik och stark företagskultur 

Våra områden i butiken är:

  • Täcken/kuddar och sänglinnen
  • Möbler och utemöbler
  • Textiler och hårdvaror
  • Madrasser

Områdesansvarig har följande ansvar:

  • Hantera ditt produktområde och se till att fylla på produkterna i butiken.
  • Arrangera produkter och se till att området alltid är inbjudande.
  • Se till att priserna är rätt utifrån JYSKs kampanjer och erbjudande.
  • Ha en kunskap om alla produkterna och var en expert i att sälja dem till våra kunder.
  • Träna dina kollegor och håll dem informerade om nya produkter och förberedelser inför kommande säsong.
  • Delta vid nya kampanjer och se till att ha rätt skyltar till varje kampanj.
  • Placera kompletterande produkter till en specifik vara när den säljer bra - för att se till att inga varor tar slut och att inga hyllor är tomma.
  • Bästa kundservice: känn dina kunder, lyssna efter deras behov, situation och humör.
  • Delta i träning och utbildning tillsammans med andra områdesansvariga från ditt distrikt för att dela med dig av kunskaper och arbetssätt.

 

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • Vill ha ansvar och chansen att göra skillnad på nyckeltal och prestation i din butik
  • Trivs i en dynamisk och händelserik miljö och kan hantera många arbetsuppgifter på samma gång
  • Är flitig, punktlig och vill lära sig nytt och utvecklas
  • Har mycket energi och positiv utstrålning
  • Har lätt till leende och drivs att bra kundservice, sätter kunden i första hand och ger dem en unik upplevelse  
  • Avslutar dina arbetsuppgifter och håller motivationen uppe under en tempofulld arbetsdag
  • Är en teamspelare, alltid villig att hjälpa till

 

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om tjänsten som områdesansvarig och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Mette” - en av våra områdesansvariga som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten som områdesansvarig kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Hur är det att vara områdesansvarig på JYSK?

  • Det är roligt att ha ansvar och kunna påverka i butiken. När du är områdesansvarig kan du influera dekorationer och du får påverka det kunden faktiskt ser. Detta motiverar mig och generellt sätt är JYSK bra på att delegera ansvar till personer som vill det.
  • Jag är en person som tycker om att ha mycket att göra på arbetet, jag vill inte stå still och inte ha lite saker att göra. Där finns alltid något att göra på JYSK, när vi inte har kunder inne är där många andra saker att göra.
  • Det är roligt att känna att jag kan ge kunderna den bästa servicen – alla butiker på JYSK är motiverade för att välkomna våra kunder, det gillar jag.
  • Vi har interna tävlingar och vår butik tävlar även med andra butiker. Vi får sträcka på oss och visa att vi kan när vi får bra resultat. Sedan blir vi belönade för vår prestation genom bonusar och bra personalpriser.  
  • Det är häftigt att vara en del av ett bra team i butiken och det stöd vi får av andra butiker. JYSK har en bra företagskultur – där personalen hjälper och stöttar varandra. När du väl blir en ”JYSKare” kommer du inte vilja sluta.

 

Vilka utmaningar möter du i din tjänst?

Det är många olika arbetsuppgifter och det är alltid något att göra. Vissa dagar är hektiska med många kundordrar och mycket kunder i butiken. Du måste vara aktiv hela dagen.

  • Varje dag får vi försäljningstal på vårt område och vi får veta om vårt index är lägre eller högre än andra butiker i landet. Jag är ansvarig för att ta initiativ till ökad försäljning, det kan vara att vi måste byta displayer, träna personalen i produktkunskap eller att vi måste arrangera om hela området.

 

Beskriv arbetskulturen i din butik

  • Vi är ett starkt team med mycket energi och vi vågar utmana varandra i arbetet. Om du vill arbeta i team är JYSK perfekt för dig.
  • Atmosfären är alltid glädjefylld och energisk.
  • Vi är bra på att delegera ansvar. Vi litar på varandra och ger varandra positiv feedback.

 

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

  • JYSK är ett bra företag att arbeta på, du får det du behöver för att lyckas.
  • Om du är en tävlingsinriktad person är det på JYSK du ska arbeta – du tävlar både mot kollegor och mot andra butiker och det är riktigt roligt.
  • Jag har utvecklats mycket som person – du blir mer självständig och ansvarstagande. Du får verktyg för att kunna utföra ditt arbete.
  • Jag kan garantera att om du arbetar på JYSK kommer du alltid minnas det.
  • Om du vill och du arbetar för det kommer du komma långt och göra karriär.

 

Vad händer i framtiden?

  • När jag började på JYSK var mitt mål att bli en bra Säljchef.
  • Nu är mitt mål att bli Butikschef så förhoppningsvis kommer jag bli det inom de närmsta fem åren.
  • En sak vet jag säkert: jag stannar på JYSK.

Arbeta som logistikansvarig

  • Vara ansvarig för dagliga uppgifter på lagret i din JYSK butik

  • Hantera inkommande varor och ta hand om kundordrar från lagret  

  • Träna och utbilda dina kollegor i rutinerna på lagret som exempelvis leverans, varumottagning, påfyllnad ut i butik för att säkerställa en bra arbetsmiljö

  • Arbeta på ett företag med en unik och stark företagskultur

  • Ta möjligheten att skapa en professionell karriär på JYSK

  • Arbeta för ett bra företag som tar hand om sina anställda 

Logistikansvarig har följande ansvar:

  • Möta transportföretaget på morgonen, redo att ta emot varor.
  • Registrera och kontrollera att alla varor som levereras är hela.
  • Förbereda varorna på trolleys så att dina kollegor kan ta ut dem till butiken.
  • Sänd meddelande till kunder och meddela dem att deras varor har anlänt till butiken.
  • Skriv ut plocknings/packnings listor och förbered varor som kunden ska hämta.  
  • Kundservice: ge kunderna som kommer för att hämta varor en unik upplevelse.
  • Håll lagret iordning, städa, organisera och sortera skräp till återvinning.
  • Organisera och flytta pallar på lagret
  • Håll koll på ordrar och leveranser, inventera och förbered lagret för nästkommande dag.
  • Träna och informera kollegor om hur lagret fungerar.

 

Denna tjänst är perfekt fördig om du...

  • Är en strukturerad och organiserad
  • Kan skapa en bra överblick in en dynamisk och tempofylld miljö
  • Vill ta ansvar
  • Tycker om att utföra rutinarbete som involverar fysiskt arbete
  • Är flitig och villig att ta i tillsammans med dina kollegor
  • Är en teamspelare och en bra kollega som alltid är villig att hjälpa till där det behövs
  • Är serviceminded och alltid leende

 

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om tjänsten som logistikansvarig och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Kasper” - en av våra logistikansvariga som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten som logistikansvarig kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Tankar om tjänsten?

  • Jag hade ingen aning om hur stort JYSK är som företag. Jag blev riktigt förvånad, det är mycket större och mer organiserat än jag trott. Alla mina kollegor har bra kompetens och de deltar i olika utbildningsprogram - de vet mycket om våra produkter. Jag blev också förvånad när jag insåg hur många kollegor jag har runt i hela världen.
  • Allting var nytt till en början så jag ägnade tid på att lära känna JYSK och vårt sätt att arbeta. Det tog en stund men hjälp är lätt att gå från alla olika tjänster i organisationen - om du har en fråga är det lätt att får svar snabbt.

Hur är det att vara logistikansvarig på JYSK?

  • Det är roligt att ha mycket ansvar för lagret.
  • Snart efter att jag börjat gick jag en kurs för lageransvariga. Vi gick igenom riktlinjer och process beskrivningar där vi finner information och svar på frågor. Även för en nyanställd är det relativt lätt att hitta svaren själv.
  • Att ha bra kollegor är viktigt för mig, det är mycket energi i butiken. Vi bryr oss om varandra och har roligt samtidigt som vi utföra våra arbetsuppgifter. Vi har ett starkt team och känner samtidigt att vi är en stor del av JYSKs hela organisation.
  • Om du har några frågor är det lätt att få tag på lageransvariga i andra butiker. Vi hjälper varandra och känner varandra från utbildningar som vi gått när vi började på JYSK.
  • Du måste vara förberedd på att det sker förändringar på JYSK- hela tiden! Nya produkter, kampanjer, säsongsomställning. Vi förändrar oss ständigt!

Vilka utmaningar möter du i din tjänst?

  • Om jag har frågor om lagret så kan jag alltid ringa andra lageransvariga från andra butiker för att diskutera . Där är mycket att lära och jag hade många frågor ibörjan. Nu är jag van vid att kunna finna svar på JYSKs intranät eller ställa frågan till kollegorna i vår Facebook grupp.  
  • Det är verkligen mycket att göra, som lageransvarig har du ett stort ansvar. Därför är det viktigt att du kommunicerar med resten av teamet så att de kan hitta och sköta lagret även när du inte är där.

Beskriv arbetskulturen i din butik

  • Vi hjälper alltid varandra. Är det mycket att göra hjälps vi åt även om någon redan slutat arbetet för dagen.
  • Energinivån är hög och det är alltid bra atmosfär i butiken. Att gå till arbetet är roligt!
  • Vi är bra på att stötta varandra. Om en kollega har en dålig dag eller inte känner sig bra hjälper någon av de andra till.
  • Det är alltid mycket skoj och skämt i vår butik.

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

  • Där finns olika karriär möjligheter på JYSK. Om du vill kan du klättra fort och om du presterar och gör ditt bästa kan du gå långt i organisationen.
  • Andra ska söka hit på grund av teamet – du finner inte bättre team någon annanstans. Många bra kollegor att arbeta med och få hjälp av.
  • Det är en bra arbetsplats med bra verktyg – du är inte begränsad i sättet du utför ditt arbete.
  • Överlag, JYSK har en bra arbetsmiljö och tar hand om sin personal.

Vad händer i framtiden?

  • Inom tre år är jag redo för nästa steg på JYSK. Där finns många möjligheter - du måste bara visa intresset. 

Arbeta som administrativt ansvarig

  • Som administrativt ansvarig är din huvudsakliga uppgift att stödja butikschefen och butiken för att bibehålla och förbättra administrativa rutiner.

  • När du presterar bra i butiken tillsammans med dina kollegor, tjänar du bra bonusar.

  • Bli en del av ett företag som gör mycket för sina anställda 

Som administrativt ansvarig refererar du till butikschefen

Som administrativt ansvarig inom JYSK har du följande ansvarsområden:

  • Upprätthålla dagliga- och veckvisa rapporter: skapa inköpsrapporter, vara uppmärksam på inkonsekvenser mellan beställda artiklar och artiklar i lager och kontakta Centrallagret för att hitta lösningar på problem.
  • Förbered butik för revisionstillsyn.
  • Hålla informationstavlan i personalutrymmet uppdaterad med relevant information.
  • Beställa kontorsmaterial och se till att butiken alltid har det material som behövs för att hålla butiken igång, till exempel, påsar, kulspetspennor, skyltmaterial, kvittorullar till kassan, etc.
  • Ansvara för kassan och utbilda nya kollegor inom området och inom diverse allmänna administrativa, operativa uppgifter och rutiner som hör till kassan.
  • Avsluta kundköp och säkerställa att kunderna lämnar med ett leende plus lite mer – Ge kunden en bra upplevelse
  • Se till att butiken är miljömedveten eller enkelt uttryckt ”en bra köpman” genom att kontrollera om brutna artiklar kan återbetalas av leverantörerna eller att de kanske fortfarande är attraktiva för kunder till ett reducerat pris.

 

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • är noggrann i ditt sätt att arbeta
  • är resultat och detalj-orienterad
  • är ansvararstagande och strukturerad
  • har mycket energi och en positiv attityd
  • är serviceinriktad och en bra säljare
  • är flexibel
  • kan behålla överblicken och trivs i en dynamisk och tempofylld miljö

 

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om tjänsten som administrativt ansvarig och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Andrea” - en av våra administrativt ansvariga som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Hur är det att vara administrativt ansvarig på JYSK?

  • Vi får ofta höra att "Detaljhandeln är detaljerad" och det är sant när det gäller att vara en administrativt ansvarig på JYSK.
  • På morgonen loggar jag in på JYSKnet, vårt intranät för nyheter, och går igenom den dagliga uppgiftslistan för att se vilka uppgifter jag behöver göra när jag inte betjänar kunder.
  • Jag kontrollerar system för prisändringar och går igenom kampanjmaterial, bara för att se till att jag kommer ihåg de hetaste erbjudandena.
  • Efter att ha granskat kundens order informerar jag dem om leveransalternativ.
  • När det inte finns några kunder i butiken ser jag till att mina dagliga sysslor är klara

Utmaningar som du möter i tjänsten?

  • För mig är den största utmaningen att se till att jag uppmärksammar varje detalj och att resultatet  av mitt arbete är perfekt. Det är inte stressigt, utan motiverande att få möjlighet att använda mina kunskaper och förbättra dem. Jag går hem glad när jag vet alla mina uppgifter är klara i tid, detta utan att kompromissa med kvaliten i mitt arbete.

Beskriv arbetskulturen i din butik

  • Bra lagarbete är ett måste på JYSK och det kräver insatser från oss alla. Vi vet alla att om vi förlitar oss på vårt koncept och varandra blir arbetet mycket roligare och kunderna brukar belöna detta med ett leende.

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

  • Jag tror att det bästa med JYSK är att vi kan växa tillsammans både professionellt och personligt och att våra insatser belönas. Om du är hängiven, får du din chans att visa din talang.

Arbeta som Säljare

  • Vara en bra köpman, avsluta kundens köp och erbjuda merförsäljning.

  • Delta i vårt professionella utbildningsprogram och bli en skicklig och smart säljare

  • Prestera bra i din butik och tjäna bonus tillsammans med ditt team.

  • Bli en del av ett unikt och starkt team i din butik

  • Möjlighet till skapa en snabb och professionell karriär inom JYSK.

  • Bli en del av ett företag som gör mycket för sina anställda 

Som säljare inom JYSK har du följande ansvar:

  • Bli en bra säljare och bidra till hela butikens prestation såväl som ditt team.
  • Alltid vara tillgängliga för kunderna, erbjuda en standardiserad, aktiv och professionell service genom att analysera kundens situation och behov - och att hitta en lösning för att uppfylla dem.
  • Uppnå och upprätthålla en omfattande kunskap om våra produkter och kunskaper för att sälja dem.
  • Hålla en hög butiksstandard och säkra att butiken alltid är städad och inbjudande för kunderna
  • Ta hand om ditt områdesansvar i butiken inklusive påfyllning och förmedling av produkter på ett sådant sätt att ditt områdes ser städat och inspirerande ut.
  • Hantera reklamationer och vidarebefordra detta till leverantörerna för godkännande.
  • Lära dig hur du skapar en försäljningsrapport och hur du läser den.
  • Delta i lanseringen av nya kampanjer och skapa nya kampanjskyltar
  • Packa upp varor på lagret, säkra att lagret är redo för nästa vecka och överlämna produkter som är inköpta av kund.

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • Är ambitiös och ivrig för att skapa försäljningsresultat och förbättra dina färdigheter.
  • Är resultatorienterad och motiverad för att bidra till bra prestation för hela teamet i butiken.
  • Är flitig, punktlig och villiga att lära och utvecklas
  • Är utåtriktad och gillar att träffa- och interagera med kunder
  • Trivs i en tempofylld miljö där ingen dag är lik
  • Är flexibel och kan prioritera dina uppgifter
  • Är en god och hjälpsam  kollega samt lagspelare
  • Har bra energi, karisma och en positiv attityd.

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om tjänsten som säljare och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Jonathan” - en av våra säljare som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten som säljare kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Jag har arbetat som säljare på JYSK i nästan fyra år medans  jag gör mina HR studier vid universitetet. Min chef har varit flexibel till denna kombination, så baserat på mina kunskaper har han givit mig uppgifter, såsom utbildning av personal och involvering i anställningsintervjuer och rekryteringsprocesser. Jag arbetar också som översättare för JYSK Finland.

När det gäller mina studier ska jag snart påbörja en praktikplats på HR-avdelningen  på JYSK huvudkontor i Finland. Vad jag försöker säga är att om du är student, är JYSK den perfekta arbetsplatsen för ett jobb vid sidan av dina studier, eftersom JYSK ger stor flexibilitet och bygger på dina styrkor och kompetenser, så att du kan utvecklas inom ditt intresseområde.

 

Hur är det att vara säljare på JYSK?

  • Vår övergripande syfte är att säkerställa maximal försäljning och ge våra kunder en professionell service och en bra shoppingupplevelse.
  • Eftersom JYSK är stort och och mångkulturellt finns det en massa regler och standardiserade metoder för att lära sig, men så länge du ta tjuren vid hornen, har en bra attityd, är ivrig att lära dig och är en ambitiös säljare som älskar ditt jobb, kommer det att gå bra!
  • Vi har den bästa teamkänslan i butiken, den ger dig verkligen en energikick och gör din dag.
  • När du arbetar som Sales Assistant måste du vara resultatorienterad och förstå sambandet mellan din personliga prestation och prestation för hela laget (och, i sin tur, för hela företaget).
  • Jag tror att vi är riktigt bra på att säkerställa, för våra kunder, en bra shoppingupplevelse, genom att alltid välkomna dem i butiken och erbjuda dem en bra och professionell service. Det är viktigt att vi vill leva upp till JYSK värderingar och respektera dem eftersom vi vill erbjuda en jämn kvalitet på kundupplevelsen i alla JYSK-butiker.
  • Ingen dag är den andra lik, vilket kan vara en utmaning, men jag älskar en bra utmaning, och det är mycket givande att övervinna utmaningen och lyckas i nya situationer - till exempel när du hittar en lösning som uppfyller kundens behov, så att han eller hon går härifrån med en bra erfarenhet.
  • En säljares arbete är ganska oberoende. Dina arbetsuppgifter är planerade i förväg men eftersom förutsättningarna kan förändras förväntas du ta dina egna beslut och ta ansvar. Detta är en av alla de bra sakerna med  att arbeta som säljare på JYSK jämfört med andra arbetsplatser - du behöver inte bara göra vad du blir tillsagd, du har något att säga till om och möjligheten att påverka ditt arbete.
  • Arbetet kan ibland bli lite fysisk och smutsigt, särskilt på lagret, men lite variation och smuts på händerna har aldrig skadat någon ...

 

Vilka utmaningar möter du i din tjänst?

  • I butiken är det alltid full fart så vi måste arbeta effektivt och kunna hantera vår tid och prioritera uppgifter på egen hand. Vi måste säkerställa en inspirerande butik trots brådskan. Ingen del får försmummas.
  • Vi måste veta en del om många av våra produkter – och då menar jag många produkter - så vi måste hålla sig uppdaterade när nya produkter kommer så att vi alltid är välinformerade gentemot våra kunder.
  • Det är alltid en utmaning att hantera situationer med missnöjda kunder, men det är mycket givande när du lyckas vända och ge kunden en bra erfarenhet och en professionell bild av JYSK.
  • Det är ibland svårt att skapa merförsäljning när en kund kommer in i butiken för att köpa en produkt. Det är en stor utmaning att försöka ta reda på om kundens behov kan omfatta ytterligare produkter, men det känns bra när dina ansträngningar lönar sig.

 

Beskriv arbetskulturen i din butik

  • Vi har den mest exceptionella lagandan i vår butik och det är det som får oss att ”gå den extra milen”. Vi uppmuntrar varandra för att ge 100% av oss själva i arbetet.
  • Jag tror att vi har en mycket stödjande arbetskultur, där alla försöker vara en god kollega - ni vet, dela kunskap och hjälpa varandra. För att upprätthålla denna kultur måste vi vara respektfulla, flexibla, öppna och positiva mot varandra.
  • Vi har roligt, och vi känner ett kollektivt ansvar för att slutföra våra uppgifter. Det är som en utökad familj. JYSK är riktigt bra på att anställa medarbetare som kompletterar varandra väl i butikerna.
  • Det finns en bra atmosfär i vår butik, och jag tycker verkligen att det bidrar till en bättre shoppingupplevelse för våra kunder. Jag tror att kunderna kan känna den positiva andan och jag tror att det har en inverkan på kunderna också. Eftersom köpbeslut till stor del bygger på känslor, är en övergripande känsla av glädje en mycket viktig del i en butik.

 

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

  • JYSK är en mycket konkurrenskraftig arbetsgivare, och det är coolt att arbeta för ett starkt och finansiellt stabilt företag som bara fortsätter att växa.
  • I JYSK får vi vara involverade i en stor variation av uppgifter som ger oss stor arbetslivserfarenhet. Om du vill ha det och du arbetar hårt för att uppnå det, finns det nästan oändliga karriärmöjligheter. Precis som den officiella slogan lyder: " Bring dedication – Meet possibilities”.Ta ditt jobb på allvar och fokusera på att utveckla dina kunskaper och kompetenser och ge dig själv möjlighet att klättra på karriärstegen inom JYSK.

Arbeta som Säljchef

  • Vara ansvarig för säljet i din butik

  • Säkerställa att din butik presterar bra och att din personal är bra säljare som sätter kunden i första hand

  • Rådge, motivera och involvera och följ upp butikspersonalen för att se till att de alla når sina säljmål

  • Vara en del av ett unikt och starkt team i din butik

  • Ta möjligheten att skapa en professionell karriär på JYSK

  • Arbeta för ett bra företag som tar hand om sina anställda

  • Prestera i din butik och få bonus – tillsammans med dina kollegor 

Som Säljchef är du ansvarig för försäljningen i butiken. Du får mer och mer ansvar i samband med att du lär dig och utvecklas i tjänsten. De administrativa uppgifterna är få för en Säljchef (dessa hanteras av Butikschefen och Administrativt ansvarig). Istället kommer du vara ute i butiken med fokus på sälj och att i verkliga situationen träna och utveckla personalen.

 Säljchefen har följande ansvar:

  • Se till att vi ökar försäljningen och har en bra lönsamhet på olika produkter.
  • Följer upp nyckeltal på försäljningsrapporten: säljer vi bra och är vi så bra säljare som vi ska vara?
  • Arbeta på golvet, coacha och följ upp personalen på deras prestation.
  • Planera och schemalägg arbetsuppgifter för personalen för att säkerställa att ni når säljmålet för dagen/veckan/månaden.
  • Beställ varor, planera och förbered inför kampanjer eller vid säsongsomställning – ligg steget före när det gäller rabatter och nya prissättningar.
  • Se till att vi håller våra kundlöften: att alltid vara redo med ett bra erbjudande.
  • Håll tillsammans med personalen butiken i gott skick – en fin affär genererar bra resultat.

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • Är väldigt resultatinriktad
  • Kan se en helhetsbild över uppgifterna som ska göras och delegera dem rätt
  • Trivs i en dynamisk och hektisk miljö
  • Är bra på att inspirera och motivera
  • Är en kraftfull person med ett positivt förhållningssätt
  • Kan hantera många olika saker samtidigt
  • Ser detaljer och arbetar mot att ha en butik som attraherar kunderna
  • Har empati och kan hantera saker som din personal delar med dig

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om tjänsten som Säljchef och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Tina” - en av våra Säljchefer som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten som Säljchef kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Tankar om tjänsten?

  • Jag var förberedd på en utmaning – när jag fick stort ansvar visste jag att jag behövde använda mig av min tidigare erfarenhet.
  • Såklart var jag nervös till en början eftersom det var en ny tjänst för mig.

Hur är det att vara Säljchef på JYSK?

  • Teamet spelar en viktig roll. Vi har det bästa teamet och positiva medarbetare. Vi arbetar ihop och vi får saker att hända och utmanar varandra. Vi tävlar internt och mot andra butiker.
  • Om din planering är bra då kommer du långt – det är nyckeln för att lyckas. Om du kommer ihåg att ta tid för planering och involvera de andra i planeringen. Du måste ligga steget före för att du nå deadlines.  
  • Vi ser till att förflytta oss framåt genom att tävla mot varandra. Det gör det hela kul och det är härligt när vi känner entusiasm allihop i butiken.
  • Atmosfären är fantastisk och energin är hög – vi firar våra framsteg varje dag.
  • Det viktigaste är och det jag uppskattar mest är att coacha de andra i produktkunskap och utmana dem på en personlig nivå och vara en del i deras utveckling.
  • För egen del tycker jag om när min Butikschef eller Distriktschef utmanar mig - det är ett bra sätt för mig att utvecklas.
  • Som Säljchef får du den hjälp du behöver, du behöver bara fråga. Det finns stöd överallt.
  • Nyckeln till en framgångsrik butik är teamet, du själv kan inte göra allt.

  

Vilka utmaningar möter du i din tjänst?

  • Jag fick leda arbetet från dag ett. Det var läskigt men det ger dig en bra erfarenhet och dyka in i saker och ta ansvar.
  • Det är alltid en utmaning att arbeta med olika personligheter, du måste möta dem på olika sätt men det är det som gör arbetet intressant.
  • Saker händer fort på JYSK, du måste kunna hantera många saker på samma gång och se till att alla är med dig. Där är alltid nya kampanjer och nya säsonger som är viktiga att planera inför.
  • Du måste hjälpa personalen att prioritera, följa rutiner och kundkontakt. Det allra viktigaste är våra kunder, alla i personalen måste vara redo att hjälpa dem när de går in genom entrén.

Beskriv arbetsmiljön i din butik

  • Vi har en öppen kommunikation mellan varandra
  • Hela teamet har en bra attityd och får saker att hända. De arbetar hårt och är där en deadline ser alla till att nå den.
  • Jag tror inte du hittar denna teamkänsla i många andra organisationer, alla gör något extra varje dag.
  • Vi litar på varandra – får du ett ansvar för ett område eller uppgift kommer ingen stå och kontrollera dig. Vi diskuterar men du får sätta din egen prägel på uppgiften.
  • Det är väldigt avslappnat, vi har kul tillsammans.

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

  • Du sätter själv dina gränser. Om du vill kan du utvecklas fort.
  • JYSK är bra på utbildning och träning och vi har bra utbildare och ledare.

Varför skulle du inte vilja arbeta på JYSK? Det är ett häftigt företag.

Arbeta som Butikschefstrainee

  • Förberedande för en tjänst som Butikschef

  • Delta på fem utbildningsmoduler, vardera en vecka, på vårt huvudkontor

  • Få möjligheten till att skapa en karriär på JYSK

  • Var en del av en unik och stark teamkultur

  • Anslut dig till ett bra företag som tar hand om sina anställda

Syftet med vårt Butikchefstrainee program är att förbereda dig för en tjänst som Butikschef.

Butikchefsprogrammet i korthet

  • Du kommer följa en Butikschef som blir din mentor
  • Dina uppgifter kommer vara samma som en Butikschefs
  • Du kommer delta på 5 moduler, vardera en vecka
  • Du måste vara flexibel och redo att flytta i distriktet
  • Din mentor kommer vara din coach och denna kommer bedöma din prestation, ge dig feedback och ge dig förutsättningar för att kunna bli Butikschef

De 5 SMT modulerna

Du kommer delta på följande utbildning:

Modul 1:

  1. Känn ditt företag + team building
  2. Feedback enligt JYSK
  3. Butikskoncept
  4. Operativ planering i butik

Modul 2:

  1. PPA (Personlig profil analys – DiSC Analys)
  2. Sälj & Service
  3. Lagerhållning
  4. Test

Module 3:

  1. JLiP (JYSK Ledarskap i Praktiken)
  2. Arbetsrätt
  3. Planering och administration.

Module 4:

  1. Rekrytering
  2. Säkerhet
  3. Arbetsmiljö

Module 5:

  1. PDP (Personlig utvecklingsplan)
  2. Test
  3. Avslutande presentation

Du kommer få kunskap inom:

  • Schemaläggning
  • Planera och strukturera deadlines
  • Leda och utveckla prestationen i butiken
  • Leda, involvera och motivera medarbetarna
  • Situationsanpassa ledarskapet efter medarbetarens utvecklingsnivå
  • Coacha och arbeta tillsammans med medarbetarna
  • Kunskap om butikens dagliga rutiner
  • Delegera olika ansvar och uppgifter
  • Följ upp medarbetarnas och teamets prestation
  • Skapa nya målsättningar för teamet

SMT programmet är perfekt för dig om du...

  • Är flitig och seriös med en stark vilja att utvecklas och lyckas
  • Är villig att arbeta med din egen kompetens och färdighet
  • Är resultatinriktad
  • Är villig att lära och se fördelar i den feedback du får
  • Klarar av att utföra ditt arbete i en dynamisk och hektisk miljö
  • Kan motivera dig själv och skapa din egen succé på SMT programmet
  • Tar dig till JYSKs företagskultur
  • Har en positiv inställning som motiverar andra
  • Är villig att ge extra tillsammans med dina kollegor

 

Lär känna oss och få veta vad SMT programmet ger dig:

Lär dig mer om SMT programmet och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Kevin” - en av våra Butikchefstraineer som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten som Butikchefstrainee kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Hur är det att vara Butikchefstrainee på JYSK?

  • Det är bra att en stor del av utbildningen handlar om ledarskap – du lär dig vad det är som driver olika människor. Det är spännande att kunna påverka och utveckla ditt team.
  • Du får alla verktyg du behöver och den tiden du är Butikchefstrainee är väl investerad.
  • JYSK hjälper dig hela vägen, de gör allt för att säkerställa att utbildningen utvecklar dig.
  • Teamkänslan under utbildningen är stark, det är roligt att träffa andra som är i samma situation – det är en bra erfarenhet att ta med dig.
  • Min utveckling under programmet har varit stor både professionellt och som person.
  • Det är motiverande att veta att du kommer få driva en butik och att du måste leda den för att säkerställa bästa möjliga resultat.
  • Om du visar vägen och är redo att göra något extra för teamet kommer du komma långt på kort tid.
  • Jag skulle gärna gå programmet igen. Jag har tagit stora steg framåt.

 

Vilka utmaningar har du mött under Butikchefsprogrammet?

  • När du ansöker till programmet vill du bara att det ska gå snabbt så att du kan ta över och driva en butik. Men när jag var mitt uppe i det förstod jag varför det är viktigt att fullfölja, det är mycket att lära och det är en bra grund att stå på som Butikschef. Det är en säkerhet att du kan prova dig fram och testa dina idéer innan du faktiskt tar över en butik.
  • För mig har utmaningarna varit personliga. Jag har fått lära mig att hantera en hektisk arbetsdag och komma ihåg planering. Det är svårt att få allt att fungera under en stressig dag med alla uppgifter och deadlines.
  • Du måste lära dig att se dina brister och utmana dig själv. Alla har styrkor och utvecklingsområden, det gäller att lära sig att arbeta med detta. För mig var det ett nytt sätt att arbeta.
  • Till en början utförde jag alla arbetsuppgifter men nu ser jag fördelen med att involvera och på så sätt utveckla teamet. Ska du nå målet och goda reslutat måste du arbeta med ditt team.

 

Varför ska andra sökt sig till JYSKs Butikchefsprogram?

  • Utbildningen överträffade mina förväntningar. JYSK är professionellt inom utbildning och träning.
  • Du får mer än du är van vid. Det är inte bara teori att studera – du utdelar erfarenheter med andra som är i samma situation som du.
  • Utbildarna är kompetenta - de kommer med exempel för att vi enkelt ska förstå.
  • JYSKs teamkänsla är speciell – du blir lätt en del av den.
  • Sök till JYSK om du vill utvecklas och lära dig nytt och vara en del av ett team.
  • Du har alla möjligheter och JYSK kommer att hjälpa dig på vägen
  • Det är roligt att gå till jobbet. Det är bra energi i butiken, alla kollegor är på bra humör och det är uppfriskande och smittar av sig.
  • JYSK är ett sätt att leva!

 

Vad händer i framtiden?

Min dröm är att bli Distriktschef eller Butikschef i en av JYSKs största butiker i Sverige. Jag vill arbeta med ledning och personalansvar. Jag kommer stanna på JYSK för jag trivs bra. 

Arbeta som butikschef

Som butikschef är du ansvarig för alla affärsprocesser i butiken, för utbildning, coachning och utveckla dina medarbetare samt att hantera och säkra den totala prestationen i butiken.

 Ditt jobb är att säkra butiken samt att medarbetarna är redo för kunderna och att försäljningen är den viktigaste prioriteringen.

  • Du kommer att vara en del av och måste bidra till en unik och stark teamkultur i din butik.
  • Bli butikschef och få möjlighet att göra en professionell karriär inom JYSK

Som butikschef har du följande ansvar:

  • Leda ditt team till framgång
  • Vara den slutliga beslutsfattaren i butiken
  • Förbättra försäljningen och säkerställa bästa kundservice
  • Hantera och optimera prestationen i butiken
  • Träna och coacha dina medarbetare
  • Leda, involvera och motivera dina medarbetare
  • Etablera nya mål för ditt team
  • Utvärdera försäljningssiffrorna (med Säljchef) och förbereda försäljningsstrategier för att uppfylla dina mål
  • Delta på lika villkor med dina kollegor i butiken och på lagret
  • Uppföljning och utvärdering av prestationen din butik och ditt team
  • Schemaplanera och delegera olika uppgifter och ansvarsområden i relation till deadlines.
  • Som butikschef är din överordnade chef din distriktschef

 

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • är seriös, ambitiös och villig att förbättra och utveckla
  • är resultatorienterad och motiveras genom att ständigt sträva efter att förbättra indextal
  • kan fatta beslut och ta ansvar för både butiken och ditt team
  • kan hålla huvudet kallt i en dynamisk och tempofylld miljö
  • har mycket energi och en positiv attityd som påverkar din personal
  • är en drivkraft som leder vägen och inspirerar andra
  • kan definiera och formulera tydliga mål och uppgifter
  • kan fungera som både en talangfull chef och en tålmodig kollega
  • är organiserad, bra på att planera och se "helheten"
  • kan identifiera dig med JYSK Values och se till att dina medarbetare gör detsamma
  • njuta av att delta i det dagliga arbetet i butiken med dina kollegor.

 

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om tjänsten som butikschef och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Olga” - en av våra butikschefer som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Hur är det att vara butikschef på JYSK

  • Jag har jobbat på JYSK i 11 år och jag har aldrig två dagar som var exakt likadana. Varje dag är olik, full av uppgifter och intryck.
  • En typisk arbetsdag som butikschef består av att arbeta med rapporter, planering av tid, beställa varor, göra butiken redo för kampanjer, utbildning och utveckling av personal, service till kunderna och följa upp medarbetarnas olika uppgifter.
  • Jag försöker verkligen vara en bra mentor och coach för att mina medarbetare, genom att vara noggrann och detaljerad när jag utvärdera deras prestation, så att de har den bästa möjligheten till att utveckla sig själva och sina färdigheter. Jag är stolt över att hjälpa mina kollegor och stimulera deras karriärer.
  • Mitt jobb är att leda laget till framgång genom att förmedla min kunskap, att använda och utveckla potentialen för varje medarbetare och att vara mycket genomtänkt  i min delegering av ansvar för att skapa den mest effektiva arbetsstyrkan.
  • Jag måste kunna fatta snabba beslut i alla situationer, ibland extrema sådana, och vara redo att ta ansvar för min butik och mina medarbetare.
  • Det är mycket viktigt att ha förtroende för dina medarbetare eftersom detta uppmuntrar dem till att känna ansvar, jag puschar dem till förbättring och generellt öka effektiviteten.

 

Utmaningar som du möter i tjänsten?

  • Det är alltid fullt upp i butiken, och den ena dagen är inte den andra lik, så du måste hålla tempot uppe och samtidigt behålla ett gott perspektiv. Men det spelar ingen roll hur tufft det kan vara - du har sedan länge glömt all brådska och hektiska situationer i slutet av dagen när du känner dig glad och nöjd.

 

Beskriv arbetskulturen i din butik

  • Vår arbetskultur är våra värderingar och vårt ledarskap. Vi arbetar som ett team, och vi har ett mycket starkt fokus på utbildning och utveckling av medarbetarna. Vi är fokuserade på vårt arbete och göra alla uppgifter enkelt, eftersom vi tillsammans kan göra någonting!
  • Vårt team är mycket motiverade till att nå bra resultat och utveckla vår kompetens så att vi kan förbättra våra siffror.
  • Det finns alltid en positiv attityd i butiken. Vi respekterar varandra, vi litar på- och hjälper varandra och vi värdesätter varandra. Vi är inte bara arbetskamrater utan också goda vänner.

 

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

  • JYSK är ett öppet och ärligt företag. Jämfört med andra, ger JYSK alltid dig känslan av säkerhet och förtroende i för din framtid.
  • JYSK bryr sig verkligen om sina medarbetare. Fokus ligger på utbildning och utveckling av personalen för att ge dem möjlighet till karriär.
  • JYSK uppmuntrar sina medarbetare att påtala och ta initiativ så att alla känner inflytande och ansvar. Jag uppskattar verkligen denna form av platt organisationsstruktur.
  • Sammanfattningsvis så känner jag mig stolt över att jag arbetar i detta företag.

Arbeta som Distriktschefstrainee (District Manager Trainee, DMT)

Syftet med vårt DMT program är att förbereda dig för tjänsten som distriktschef. Du kommer att ha ansvar för din egen butik och arbeta som butikschef under DMT-programmet medan vi kommer att förbereda dig för din framtida roll som distriktschef i JYSK. Din utbildning kommer att vara en kombination av kurser, projekt och framtida uppgifter med koppling till ditt dagliga arbete. Alla projekt och uppgifter kommer att vara på distriktschefs nivå.

DMT-programmed i korthet:

En mycket viktig del av programmet är att nyttja teori och nyförvärvade kunskaper från utbildningar i praktiken. Den största utvecklingen och den viktigaste delen är att ge dig kunskaper för att uppfylla din framtida roll distriktschef och detta äger rum "On The Road - på vägen" - så att du kan bestämma effekten av utbildningsprogrammets innehåll. Utbildningsämnen kan omfatta: 

  • Feedback
  • Rekrytering
  • Planering
  • Distansledarskap

Under ditt DMT program kommer du att lära dig att behärska följande uppgifter

  • Optimera försäljning, resultat och drift i alla butiker i ett distrikt
  • Säkra bra butiksstandard och bra kundservice genom att använda konceptet JYSK Values, JYSK Sales & Service och JYSK Ledarskap.
  • Vara ansvarig för den operativa driften butikerna genom att säkerställa väl fungerande drift, enligt gällande marknadsföringskampanjer, uppnå budget- och försäljningsmål
  • Se till att alla butiker och medarbetare är redo för våra kunder och leva upp till vårt mål att leverera bästa service
  • Bygga och utveckla ditt team och den interna pipelinenen.
  • Fungera som utbildare på kurser, till exempel, Sales & Service
  • Ansvara för den strategiska inriktningen för att se till att JYSK är kundens förstahandsval inom detaljhandeln
  • Fungera som en länk mellan distrikt- butiker- och Retailavdelningen på huvudkontoret

 

DMT-programmet är perfekt för dig om du...

  • är resultatinriktad och motiveras av att uppnå bra resultat med ditt butiksteam. Som en DMT du måste vara en kommersiell och resultatdriven köpman.
  • är seriös, ambitiös, robust och engagerad och motiveras av att utveckla andra, dig själv och dina kunskaper.
  • är redo att ta på sig en mer omfattande ledningsfunktion och mer ansvar.
  • är en god ledare och coach för dina medarbetare.
  • är beslutsam, målinriktad och ivrig att leda ditt distrikt till framgång.
  • är oberoende och kan fatta snabba- och väl underbyggda beslut.
  • Innehar god kommunikationsförmåga och kan interagera med många olika människor.

 

Lär känna oss och få veta vad vårt DMT-program kan erbjuda dig

Lär dig mer om DMT-programmet och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Shanna” - en av våra DMT som beskiver hur det är att arbeta som DMT på JYSK.

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Inledande tankar om DMTprogrammet? 

  • DMT programmet var det perfekta sättet för mig att nå min ambition att bli distriktschef - det är ett stödjande och professionellt sätt att komma dit.
  • Jag hoppades att programmet skulle vara en bra blandning av teori och praktik, och jag är glad att det har levt upp till mina förväntningar.

 

Hur är det att vara en DMT inom JYSK?

  • Det är en utmanande möjlighet. Först och främst, ärjag butikschef - Jag är ansvarig för vår nya butik i Heerlen i Holland. För det andra deltar jag i DMT programmet. Så jag måste hitta en balans mellan de två utan att kompromissa med någon av dem.
  • Jag följer min distriktschef när han besöker butikerna i distriktet. Det är väldigt lärorikt att dela tankar och idéer med honom om de saker vi ser i butikerna och hur man eventuellt kan förbättra dem.
  • Jag är också involverad i de månatliga distriktsmötena med alla butikschefer. Min distriktschef och jag tar gemensamt fram mötesagendan.
  • Jag har fått mer information om våra IT-system. Det är verkligen spännande att få denna ytterligare insikt.

 

Utmaningar som du möter i programmet ?

  • Det är ibland svårt att hitta rätt balans mellan min roll som butikschef och min roll som DMT. Naturligtvis vill du lägga lika mycket tid och kraft på båda rollerna, men jag är i första hand en butikschef, och jag tror det är rättvist att mitt butiksteam kan lita på mig till hundra procent. Men för mig personligen, kan jag inte se det som en börda utan som en enorm möjlighet att stimulera min personliga utveckling,  jag vill bara lära mig så mycket som möjligt.

 

Beskriv arbetskulturen i relation till DMT programmet

  • DMT-programmet har en informell arbetskultur som resulterar i en öppen atmosfär, där du kan prata med nyckelpersoner på alla nivåer i JYSK. Alla i organisationen är lättillgängliga och detta gör det lättare att lära känna alla aspekter av JYSK.
  • DMT-programmet är mycket professionellt och stödjande - Jag har vägletts hela vägen och om jag har några frågor är svaret är inte långt borta. Alla är mycket hjälpsama.

 

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

  • Om du är ambitiös och du vill få ut det bästa av dig själv, skulle jag säga att JYSK är det perfekta företaget för dig. JYSK erbjuder intressanta positioner med stort ansvar och möjlighet att utvecklas. Om du vill ha detta och vill arbeta hårt för att uppnå det, erbjuder JYSK dig stora karriärmöjligheter.
  • JYSK har en mycket tilltalande företagskultur, vilket är en mycket viktig aspekt för mig och jag hoppas på att få representera JYSK under en lång tid framöver.

Arbeta som Distriktschef

  • Hantera och leda alla butiker i ditt distrikt

  • Optimera försäljning och resultat för hela distriktet

  • Se till att alla butiker och deras personal är redo att ta emot kunderna

  • Leda, träna och följa upp arbetet tillsammans med Butikscheferna

  • Se till att butikerna är attraktiva för kunderna genom att använda: JYSK värderingar, JYSK sälj och service och JYSK ledarskap.

 

Distriktschefer har följande ansvar:

  • Leda försäljning i det egna distriktet.
  • Säkra rutiner i butikerna och att de följer aktuella kampanjer och erbjudande.
  • Säkerställa att varje butik klarar budget och säljmål och möter våra höga krav på utmärk kundservice.
  • Följa upp budget och rapporterar till närmsta chef.
  • Leda, träna och arbeta med alla Butikschefer i distriktet.
  • Utmana och fokusera så att butikerna håler budget, deadlines och omsättning.
  • Utför och följer upp utbildning på medarbetarna och ser till att de alla är förberedda för att ta hand om kunderna på bästa sätt.
  • Se till att hålla en god arbetsmiljö.
  • Säkerställa att medarbetarna trivs och mår bra på jobbet.
  • Besöka butikerna och se till att de har varor hemma, är städade och att varorna visas på ett bra sätt i butiken.
  • Analysera varje butiks prestation sex gånger om året och följa upp på alla produktområden.
  • Se och utveckla talanger som har potential att gå vidare till ny tjänst i framtiden.
  • Träna och förbered externa Butikschefer för att de ska bli redo att driva en butik.
  • Koordinera möten för Butikschefer i distriktet tre gånger om året.

 

Tjänsten som Distriktschef är perfekt för dig om du…

  • Är seriös, ambitiös och vill ha stort ansvar i en bred ledarposition
  • Kan motivera och inspirera din personal
  • Är resultatinriktad och motiveras av hög prestation
  • Kan ta snabba beslut när det krävs
  • Delar succén med teamet
  • Är ihärdig, konsekvent och följer upp arbetet
  • Delegerar ansvar och uppgifter
  • Planerar och schemalägger din tid och prioriterar rätt
  • Ser och utvecklar talanger för att bygga en bra intern organisation
  • Har ett positivt- och proaktivt förhållningssätt

 Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om tjänsten som Distriktschef och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Niels” - en av våra Distriktschefer som beskiver hur det är att arbeta på JYSK.

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten som Distriktschef kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Hur är det att vara Distriktschef på JYSK?

  • Ingen dag är den andra lik. Arbetet är väldigt omväxlande.
  • Jag besöker butikerna så ofta jag kan.
  • Varje morgon kommenterar jag gårdagens försäljning till butikerna och deras individuella måltal. Jag ger dem feedback och utmanar dem.
  • Som Distriktschef kan du mäta ditt distrikt varje dag.
  • Jag är en del av handeln i butikerna och arbetar nära dem – vi arbetar tillsammans varje dag för att nå målen.
  • Vi har höga ambitioner och försöker alltid överträffa oss själva men det är fortfarande realistiska mål som är möjliga att nå.
  • JYSK är ett bra företag när det kommer till ledning – jag försöker själv leva upp till detta varje dag.
  • Jag försöker se till att min kontakt med butiken inte endast sker genom Butikschefen, det gör jag genom att utmana områdesansvariga på deras specifika områden och ge dem feedback.
  • Du behöver mycket kunskap inom handel för du arbetar med många saker på JYSK – från kampanjer till utbildning till budget.
  • Jag ser till att butikerna har de resurser de behöver för att få de bästa möjligheterna.
  • Vi har fria händer vilket innebär att vi kan anpassa vårt arbete och ta snabba beslut när det krävs.

Vilka utmaningar möter du i tjänsten?

  • Den största utmaningen för mig är att arbetet varierar, ibland flytet allt på och ibland är det hårt arbete som gäller.
  • Det är en utmaning att ha stort ansvar och med det krävs ett stort engagemang från min sida.
  • Det är svårt att planera, du vet aldrig vad som kommer hända imorgon.
  • Det är en ständig utmaning att arbeta med många människor och ha personalansvar för dem och se till deras välmående.

Beskriv företagskulturen 

  • Vi har en unik företagskultur på JYSK, den lever i butikerna och de har en fantastisk arbetsmoral.
  • Vi är bra på att fira dagliga segrar och se till att alla känner sig delaktiga.
  • Det dagliga samarbetet mellan butikerna är mycket bra.
  • Varje Butikchef har en budget till personalaktivitet. I de tävlingar vi har kan butiken vinna pris till aktiviteter för teamet. Det är roligt och uppskattat bland medarbetarna.

Varför ska andra söka arbete på JYSK?

  • Styrningen på JYSK karakteriseras av respekt och jämlikhet – du lyssnar på alla oavsett titel. Det är en av våra starkaste värderingar: uppmuntra all person till att säga vad de tycker och vara ärliga. Det fungerar mycket bra.
  • Vi pratar om nyckeltal på ett öppet sätt och våra Butikschefer har tillgång till en stor mängd information vilket hjälper dem att jämföra sig mot andra butiker och andra Butikschefer.
  • Vi är ett snabbväxande företag och du bestämmer själv över din karriär. Vill du komma vidare hjälper JYSK dig på vägen.
  • Vi har en fantastisk företagskultur på JYSK som är svår att hitta någon annanstans.

Arbeta som Regionchefstrainee - Retail Manager Traine (RMT)

Syftet med RMT programmet är att förbereda dig för en position som Retail Manager med det övergripande ansvaret för att säkerställa bästa möjliga butiksdrift och prestation i ditt land / region. Detta genom att utveckla strategier, genomförande av JYSK koncept, uppnå, budgetar och nå bestämda mål. Under RMT programmet kommer du att arbeta som distriktschef och ha ansvar för ditt eget distrikt medan vi förbereder dig för rollen som Retail Manager i JYSK. När du blir en Retail Manager kommer du att arbeta med distriktscheferna i din region och du kommer att vara en del av  ledningsgruppen.

 

RMT programmet i korthet:

RMT-programmet är ett internationellt program. Du kommer att arbeta med RMT:er från andra länder och du lär dig hur detaljhandeln fungerar i olika kulturer. 

  • Du kommer att delta i flera utbildningar i Danmark, utbildningarna kommer att vara på engelska och det är viktigt att du behärskar det engelska språket. Du kommer att definiera och enas om uppgifter och personliga utvecklingsområden för dig att arbeta i nära samarbete med Country Manager.
  • Du kommer att kombinera teori du fått från utbildningar med specifika uppgifter som omsätts i praktiken och som är relevanta för ett jobb som Retail Manager i ditt land.
  • Utbildningarna du genomgår syftar till att utveckla dina färdigheter inom kommunikation, detaljhandel, planering och utveckling.
  • Du lär dig att använda olika verktyg, såsom PDP, SIRIUS, JLIP och PPA. 

 

Under din RMT program kommer du att lära sig att behärska följande uppgifter:

  • Bryta ner mål till exakta framgångskriterier - på kort- och lång sikt - för att lyckas inom utvalda fokusområden
  • Assistera, utbilda och utveckla distriktschefer för att säkerställa hög butiksstandard, uppnå budgetar och förbättra regions/lands omsättning.
  • Säkra bästa möjliga butiker och distrikt genom att upptäcka och rekrytera de mest talangfulla kandidaterna till positionerna SMT, SM, DMT och DM (i samarbete med HR Manager).
  • Utveckla, genomföra och följa upp den årliga affärsplanen och optimera butiksdriften i samarbete med varje distriktschef.
  • Utveckla och uppnå budgetar, BSC mål och andra landsmål.
  • Se till att alla JYSK begrepp (JYSK kundlöften, JYSK Values och JYSK Ledarskap) framgångsrikt genomförs i alla butiker i alla distrikt i landet / regionen.
  • Optimera butiksnätet i enlighet med mål och syfte genom att öppna nya butiker, omlokalisering av befintliga butiker samt utvidga befintliga butikslokaler.
  • Utmana, motivera och sätta en sund press på distrikten, för att se till att distriktschefer håller sig inom budgetramar, uppnå deadlines och omsättningsmål.

 

RMT-programmet är perfekt för dig som...

  • är seriös, ambitiös och satsar på att ta på dig större ansvar i en omfattande ledningsfunktion
  • vill göra skillnad och göra ditt bästa för företaget
  • har ett strategiskt tänkande och är mycket resultatinriktad
  • är dedikerad ditt jobb och har en hög förväntan på dig själv
  • kan planera och schemalägga din tid och prioritera dina uppgifter
  • är stolt över att utveckla ditt team och se varje lagmedlem lyckas
  • är redo att utmana och utveckla dig själv
  • kan göra strategiska och väl underbyggda beslut
  • kan upptäcka och utveckla talanger och bygga en stark pipeline
  • har en positiv- och proaktiv attityd
  • inte har något emot att resa.

 

Lär känna oss och få veta vad vårt RMT-program kan erbjuda dig

Lär dig mer om RMT-programmet och vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Dragan” - en av våra RMT som beskiver hur det är att arbeta som RMT på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

Inledande tankar om RMT-programmet ?

  • Jag ville få ännu mer kunskap om helheten i JYSK eftersom det är ett internationellt företag som växer för varje år - och alla processerna bakom företagets framgångar.
  • Utveckla mitt ledarskap med ännu bättre verktyg inom strategisk kommunikation och genom att lära av erfarenheterna från utbildningarna jag går.
  • Att utmanas och utveckla mig själv som ledare, för att vara redo för en tjänst som Retail Manager när det är dags.
  • Lär känna människor i de olika länderna och utbyta bästa praxis med dem.

 

Hur är det att vara en RMT på JYSK ?

Framför allt är jag distriktschef, mitt distrikt och vårt samlade resultat är min första prioritet.

  • Delta i RMT programmet innebär att jag måste kombinera mitt arbete som distriktschef med nya uppgifter som är relevanta för RMT programmet.
  • Du behöver disciplin och du måste vara flexibel - eftersom du måste kombinera ansvar som distriktschef med RMT uppgifter.
  • Med RMT-programmet så går du ut ur din komfortzon och utmanar dig själv på ett nytt sätt.

 

Utmaningar du möter i programmet ?

  • Planering, planering och ännu mer planering. Strukturen på ditt dagliga arbete kommer att sättas på prov och du kommer sannolikt att misslyckas lite då och då, eftersom så många olika parametrar och människor är inblandade. Men man lär sig en hel del av det! Att veta dina svagheter, lära av sina misstag och att kunna ändra dina vanor eller sätt att göra saker på är det enda som betyder något när du vill utvecklas.

 

Beskriv arbetskulturen i relation till RMT programmet

  • Varje servicefunktion ger dig respekt och hjälp med det som du behöver för att lyckas i RMT programmet - med ömsesidig respekt allt är möjligt.
  • Gruppatmosfären är bra - alla vet JYSK, och kulturen är att – vi får saker att hända.
  • Det är bra att träffa kollegor från andra länder eftersom det ger dig möjlighet att få att förstå varandra.

 

Varför ska andra söka arbete på JYSK ?

  • På JYSK arbetar vi hårt för att uppnå fantastiska placeringar när det gäller att få bra resultat.
  • Vi ett mycket välorganiserat företag med starka strukturer och rutiner.
  • Vi är fortfarande JYSK och har den skandinaviska ledarskapsanda som ger alla en chans att komma fram och göra en skillnad. Alla anställda - oavsett nivå - kommer att lyssnas till och få möjlighet att utveckla och göra karriär i JYSK - engagemang ger möjligheter.
  • Vad du än tror att JYSK är, kommer du att bli överraskad och det kommer definitivt att överträffa dina förväntningar.

Arbeta som Regionchef - Retail Manager (RM)

Som Retail Manager kommer du att ansvara för att säkerställa optimal butiksdrift inom JYSK och svara för den totala prestationen i din region detta genom att utveckla strategier, genomförande av nuvarande JYSK koncept, nå budget och nå bestämda mål och landsspecifika uppgifter.

Som Retail Manager refererar du till VD/Head of Retail i ditt land.

Som Retail Manager har du följande ansvarsområden:

  • Utveckla och uppnå budgetar, BSC mål och andra landsrelaterade mål.
  • Se till bästa möjliga prestation i butikerna och distrikten genom att upptäcka och rekrytera de mest talangfulla kandidaterna till positionerna butikschefstrainee, butikschef, distriktschefstrainee, distriktschef i samarbete med HR Manager.
  • Utveckla, genomföra och följa upp den årliga affärsplanen och optimera butiksdriften i samarbete med varje distriktschef.
  • Se till att butikerna och personalen är redo för kunderna - målet är att genomföra ett  -customer first- tänk i hela organisationen.
  • Se till att alla nuvarande koncept (JYSK kundlöften, JYSK Values och JYSK Ledarskap) genomförs i alla butiker i alla distrikt i regionen.
  • Kunna kommunicera framgångskriterier - på kort och lång sikt - för att skapa en grund för framgång inom utvalda fokusområden.
  • Assistera, utbilda och utveckla distriktschefer i syfte att säkerställa hög butiks standard, förbättra omsättning i regionen / landet och uppnå budgetar.
  • Optimera butiksnätet genom att öppna nya butiker och genom att flytta och utvidga befintliga lokaler.
  • Utmana, motivera och sätta en sund press på distrikten för att se till att distriktschefer håller sig inom budgetramar, möter deadlines och når omsättningsmålen.

 

Denna tjänst är perfekt för dig om  du...

  • är en bra och ärlig/rak ledare
  • är seriös, ambitiös och motiverade genom att skapa bra resultat
  • har ett strategiskt tänkande och är resultatinriktad
  • är positiv och proaktiv med mycket energi och entusiasm
  • stolt över att utveckla ditt team och se dem lyckas
  • kan upptäcka och utveckla talanger och bygga en stark pipeline
  • inte har något emot att resa.

 

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Igor” - en av våra RM som beskiver hur det är att arbeta som RM på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Klicka på länken nedan för att se vilka lediga tjänster vi annonserar just nu.

http://jysk.se/jobb/lediga-jobb

 

Hur är det att vara RM på JYSK ?

Det är  mycket utmanande och dynamisk arbete, men det är också det som gör denna tjänst så intressant och rolig att vakna upp till varje morgon.

  • Jag måste vara väldigt flexibel och anpassa mig till en mängd olika situationer och behov - och kunna reagera på dem och ta snabba och väl underbyggda beslut.
  • Tillsammans med distriktscheferna, måste jag vara en förebild för resten av organisationen i allt jag gör oavsett sig det handlar om mitt ledarskap, ledarstil, mitt sätt att coacha och motivera dem eller hur jag kommunicerar.
  • Totalt sett måste jag säkerställa en hög grad av samarbete mellan butiksdriften och de centrala funktionerna på huvudkontoret.
  • En av nycklarna till framgång är att hitta rätt medarbetare till rätt position och utveckla dem genom ytterligare utbildningar, projekt och uppföljning.
  • Arbetet som Retail Manager kan vara ganska svårt och stressigt, men jag tycker verkligen om det!

 

Utmaningar som du möter i din tjänst ?

  • Den största utmaningen är att alltid säkerställa en bra prestation inom alla mina ansvarsområden. För att få bästa möjliga resultat, allt har betydelse, men det finns alltid utrymme för förbättringar.

 

BBeskriv arbetskulturen inom din region

  • Det är en blandning av hårt arbete och bra lagarbete.
  • Vi har en mycket engagerad och tempofylld arbetskultur med en hel del lagarbete. Majoriteten av våra beslut bygger på arbetstagarinflytande utifrån exempelvis olika workshops.
  • Det finns en fantastisk atmosfär vart jag än träffar JYSKmedarbetare.

 

Varför ska andra söka arbete på JYSK ?

  • För i JYSK är varje medarbetares åsikt viktig; alla har rätt och en skyldighet att påtala.
  • JYSK kommer att göra en hel del för medarbetarna och ge all den utbildning som krävs för att utveckla den enskilde medarbetaren.
  • JYSK värdesätter hårt arbete och produktiva medarbetare med potential och ger dem möjlighet att göra en professionell karriär inom JYSK.

Arbeta som VD

Som VD kommer du att ansvara för att säkerställa optimal butiksdrift inom JYSK och den totala prestationen i ditt land detta genom att utveckla strategier, genomförande av JYSK Values, nå budgetar och nå bestämda mål och landsmål.

Som VD refererar du till Executive Vice President of Retail i JYSK Nordic.

Som VD har du följande ansvarsområden:

  • Ansvara för JYSK utveckling och verksamhet i ditt land baserat på JYSK Values och JYSK ledarskap.
  • Bästa möjliga ledning i landet: rekrytering av de mest talangfulla kandidaterna till positioner som RM, ekonomichef, personalchef (i samarbete med HR).
  • Fullt ansvar för den årliga affärsplanen och budgetar för att genomföra initiativ för att säkerställa kontinuerlig koncept-, omsättning- och EBIT utveckling.
  • Ansvarar för att skapa en produktiv relation och samarbete med flera interna kollegor.
  • Optimera informations- och kommunikationsflödet i landet och till och från JYSK Nordic

 

Denna tjänst är perfekt för dig om du...

  • är en tävlingsmänniska som alltid vill vara bäst
  • är fokuserad på att skapa resultat och värde för JYSK
  • gillar att utmana och bli utmanad
  • motiveras av att inspirera och utveckla ditt team
  • är en bra och rak/ärlig ledare
  • har ett strategiskt tänkande

  

Lär känna oss och få veta vad vi kan erbjuda dig

Lär dig mer om vår arbetskultur genom att klicka på “Möt Johan” - en av våra VD:ar som beskiver hur det är att arbeta som VD på JYSK.

 

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten kontakta vår HR avdelning i Sverige på HR-Swe@jysk.com

Vad är din övergripande ansvarsområden ?

  • Som VD har jag det övergripande ansvaret för JYSKs utveckling och verksamhet i mitt land (Sverige) baserat på JYSK Values och JYSK ledarskap. Jag hänvisar till Executive Vice President för Retail.
  • Ansvarar för att skapa en produktiv relation och samarbete med följande kollegor:
    • Head of Retail
    • Retail Managers
    • Ekonomichef
    • Human Resource Manager
    • Logistikchef
    • Etableringschef
    • Försäljning och marknadschef
    • Regionchef
    • Ansvarig för etablering av nya butiker och för att utveckla befintliga butiker och deras verksamhet
    • Ansvarig för affärsplanering och budgetar för att genomföra initiativ för att säkerställa kontinuerlig koncept-, omsättning- och EBIT utveckling
    • Optimera informations- och kommunikationsflödet i landet och till och från JYSK Nordic.
    • Se till att alla i organisationen känner och lever efter JYSK Values och JYSK ledarskap.

 

Hur är det att vara VD på JYSK ?

  • Jag tror inte att det finns något som en typisk dag som VD. Det finns så många olika saker som pågår hela året och hela dagarna, men samtidigt är det också det som gör det så utmanande och inspirerande.
  • Ena dagen befinner jag mig i ett möte för att diskutera strategin för de kommande tre åren eller sortimentstaktik, nästa dag besöker jag butiker med andra kollegor, eller så diskuterar vi hur man kan planera och genomföra nästa års kampanjaktiviteter i de olika mediekanalerna , såsom kampanjtidningar, TV och sociala medier. Eller så besöker jag och utvärdera nya butikslägen , är på kontoret för att träffa medarbetare för att följa upp projekt, olika initiativ, resultat eller nyckeltal.
    • Det är det som gör det så intressant och utmanande på samma gång är att – den ena dagen är inte den andra lik.

 

Utmaningar som du möter i din tjänst ?

  • Utmaningen är att hitta balansen mellan mitt behov av att utveckla snabbt och samtidigt se till att vi alla på rätt spår. Med så många butiker spridda över hela landet och med många olika funktioner är det helt avgörande att alla känner till förväntningarna och känna sig trygga i vad man ska göra och hur man gör det. Det kan och bör finnas många olika åsikter och sätt att göra saker, men en av de stora framgångsfaktorerna för JYSK är att göra saker på samma sätt. Gång på gång har detta visat sig vara det mest effektiva sättet att arbeta i ett företag av denna storleken.

 

Beskriv arbetskulturen i Sverige

Jag gillar att se att vi arbetar i en atmosfär som är öppen, okomplicerad och fri från onödig hierarki. Alla ska känna att de alltid kan uttrycka sina tankar och åsikter. 

  • Jag tror verkligen att den bästa organisationen har engagemang och tydligt ägarskap i form av egna ansvarsområden. Vi är i branschen för att vara bäst och det bästa sättet att få detta att hända är att utveckla teamet och medarbetarna.
  • Slutligen vill jag säga att det är en mycket konkurrensutsatt miljö med en extrem energi och entusiasm samt drivkraft för att lyckas, men samtidigt ska vi alltid komma ihåg att ha roligt och fira de stora framgångarna som händer hela tiden.

 

Varför ska andra söka arbete på JYSK ?

  • Jag har arbetat på JYSK i 17 år och varit på nästan alla positioner inom butiksdriften och jag tycker fortfarande att det är så inspirerande och motiverande. Den främsta orsaken för mig är att JYSK aldrig slutar att vilja utvecklas, du får en sådan fantastisk möjlighet att utveckla dig själv och ta dig an nya utmaningar.
  • Jag uppskattar också den mycket starka vinnarkulturen som säger att allt är möjligt. I historien om JYSK har det visat sig så många gånger att om du sätter ett mål och är fast besluten att nå det så finns det en riktigt bra chans att du kommer att nå målet. Jag gillar verkligen denna anda!