Work in our Customer Service

Jobba som Kundtjänstmedarbetare

  • Vara en bra kundtjänstmedarbetare och hitta rätt lösning till våra kunder

  • Tillföra den rätta attityden så kommer vi att lära dig allt du behöver veta för att göra ett utmärkt jobb på vår avdelning

  • Bli en del av ett unikt och starkt team

  • Få möjligheten att snabbt göra karriär inom JYSK

  • Bli en del av ett stort företag som gör allt för sina medarbetare

Som Kundtjänstmedarbetare kommer du att ha följande ansvarsområden:

  • Vara en bra kundtjänstmedarbetare som bidrar till goda prestationer inom kundservice och i teamet

  • Uppnå och bibehålla omfattande kunskap om våra produkter och tjänster.  

  • Lär känna din kund – var medveten om kundens behov, situation och humör

  • Tillhandahåll kunderna service av högsta kvalité varje gång

  • Delta i optimering och utveckling av våra dagliga procedurer

  • Daglig kontakt med kunderna på JYSK, våra transportföretag och butiker.

 

Denna tjänst är perfekt för dig om du…

  • Drivs av att arbeta i en hektisk och dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik

  • Är resultatinriktad och motiveras av att bidra till teamets framgång

  • Har en hög energinivå, karisma och en positiv inställning

  • Är en lagspelare som alltid hjälper dina kollegor

  • Har lätt till skratt och är service-minded, du sätter alltid kunden först och ger dem en bra upplevelse

  • Är flexible och kan prioritera dina uppgifter

  • Är flitig, punktlig och villig att lära och utveckla dig själv

 

Lär känna oss och ta reda på vad vi kan erbjuda dig

Läs mer om tjänsten som kundtjänstmedarbetare och vår företagskultur på JYSK genom att klicka på “Träffa Kristina” – en av våra kundtjänstmedarbetare som kommer att beskriva hur det är att jobba på JYSK.

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta vår HR-avdelning på

 HR-Swe@jysk.com

Några inledande tankar om tjänsten?

  • Att vara i kontakt med andra människor är något jag verkligen tycker om, men att arbeta i butik var ingenting för mig – så det var en naturlig tanke hos mig att testa ett jobb inom kundtjänst.

  • Jag har alltid vetat att JYSK är ett väldigt stort företag som har en massa saker på gång, men jag visste inte så mycket om JYSK. Det blev att jag bara hoppade på möjligheten och jag är väldigt glad att jag gjorde det.

 

Hur är det att jobba som kundtjänstmedarbetare på JYSK?

  • Jag tycker att det är underbart! Ingen dag är den andra lik. Det kan tyckas vara monotont att ta emot telefonsamtal och meddelande hela dagen, men det är olika från dag till dag – du vet aldrig vem som ringer eller vad det är för problem du ska lösa.

  • Det finns många olika uppgifter på JYSK kundtjänst, och du måste kunna lösa problemen som uppstår och säkra att vi alltid får nöjda kunder.

 

Utmaningar som du stöter på i tjänsten?

  • Utmaningen är, tillsammans med mycket annat, att du aldrig vet vem som ringer in. Det kan vara en kund med ett problem men det kan även vara ett fraktgods som har blivit skadat. Då är det upp till oss att komma med den rätta lösningen.

  • Alla utmaningar vi tar emot har blivit lösta. Om något är skadat, borttaget ur sortimentet, kunder etc. Vi hittar alltid den bästa lösningen för situationen, så att kunden blir nöjd.

 

Beskriv arbetskulturen på din avdelning.

  • Det är en väldigt informativ miljö här på kundtjänst och vi har ett starkt band tillsammans i teamet.

  • Alla talar gott om varandra och det är en god ton oss kollegor emellan. Vi skämtar mycket med varandra och våra teamleaders.

 

Varför ska andra börja jobba på JYSK?

  • Till att börja med är det för den sammanhållningen vi har. Vi är så nära och bekväma med varandra – men även att det är så mycket utmaningar, det är bra tycker jag. 

  • Du måste kunna arbeta på ett jobb som ger dig olika typer av uppgifter. Sedan måste du även kunna le genom telefonen och göra kunderna glada varje gång.

 

Vad är nästa steg?

  • Jag tar det lite som det kommer, men vid något tillfälle vill jag ta nästa steg i karriärtrappan här på JYSK.
  • Vi kommer bara att bli större inom kundtjänst och därför finns det många möjligheter att utvecklas och bli till exempel områdesansvarig eller teamleader.

Arbeta som Områdesansvarig

  • Vara ansvarig för ditt eget område i kundtjänstteamet

  • Guida, motivera och involvera kollegorna i ditt team

  • Få möjligheten att snabbt göra karriär inom JYSK

  • Vara en del av ett stort företag som gör allt för sina medarbetare

  • Vara en del av ett unikt och starkt team

Som områdesansvarig kommer du ha ansvar inom följande område:

  • Ansvar för ditt eget område inom kundtjänst

  • Utbilda och informera kollegorna inom ditt område

  • Delta i implementering av nya kampanjer och initiativ

  • God kunskap om dina produkter och system

  • Hjälpa och säkra att kundtjänst tillhandahåller god service varje gång

  • Delta i optimering och utveckling av dagliga procedurer och utbildningar

 

Denna tjänst är perfekt för dig om du…

  • Vill ha ansvar och möjlighet att göra skillnad på din arbetsplats

  • Är en lagspelare och god kollega som alltid är villig att hjälpa andra

  • Drivs av att arbeta i en hektiskt och dynamisk arbetsmiljö samt kan hantera olika uppgifter samtidigt

  • Är en bra och inspirerande motiverare

  • Har en hög energinivå, karisma och positiv inställning

  • Är flexibel och kan prioritera dina uppgifter så att kunden alltid är nöjd

  • Är glad och serviceminded

 

Lär känna oss och ta reda på vad vi kan erbjuda dig

Läs mer om tjänsten Områdesansvarig och vår arbetskultur på JYSK genom att klicka på “Träffa Lill” – en av våra områdesansvariga som beskriver hur det är att arbeta på JYSK.

Frågor?

Om du har några frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta vår HR-avdelning på

 HR-Swe@jysk.com

Några inledande tankar om tjänsten?

  • Jag har jobbat på JYSK i många år nu. Jag började arbeta i butik när jag var student, sedan blev jag säljchef och efter det butikschef, så jag tänkte att det var dags att se JYSK från ett annat perspektiv. Jag hittade denna tjänst och snart har jag varit här i två år.

 

Hur är det att jobba som områdesansvarig på kundtjänst i JYSK?

Lill är ansvarig för alla studenter på kundtjänst.

  • Det är så coolt att ha ansvar för alla nya medarbetare och se deras utveckling! Jag guidar dem i hur de arbetar mot kunderna, i systemen och med produkterna. Det är verkligen roligt att hjälpa till att utbilda dem, forma dem och se hur dem växer med sina uppgifter, det är den bästa delen med att vara områdesansvarig.

 

Utmaningar som du stöter på i tjänsten?

  • Många utmaningar ligger i våra mest belastade perioder – som JYSKs födelsedagsperiod. I en sådan period kvävs vi nästan av telefonsamtal och mail, men det är fortfarande viktigt att våra studenter och nya medarbetare får den tiden som dem behöver.

  • Även om vi är en sysselsatt avdelning, är vi alltid uppmärksamma och ger våra nya medarbetare tid till uppföljningssamtal, produktgenomgång eller vad det nu kan vara.

  • Jämfört med butikssäljarna är vår kundkontakt lite annorlunda, du måste vara förberedd på ett helt annat sätt. I butik kan du se kunderna och deras kroppsspråk, det kan du inte göra genom telefon. Därför är det väldigt viktigt att lyssna noggrant och försöka förstå kunden för att hitta den bästa lösningen.

 

Beskriv arbetskulturen på din avdelning.

  • Vi har så roligt, det är många olika personligheter på ett och samma ställe. Här är en god mix av humor, och just för att vi är så olika skapar det en bra atmosfär på kontoret.

  • Vi hjälps åt varje dag – vi alla har vår egen expertis och det finns alltid någon att fråga om man känner sig osäker eller vill lära sig mer om något. Det har även bidragit till att vi är så sammansvetsade i teamet

 

Varför ska andra börja jobba på JYSK?

  • Du borde jobba på kundtjänst eftersom vi är så hjälpsamma och ger varandra bra support. Det är ett underbart jobb, med en bra atmosfär och JYSK är generellt en riktigt bra arbetsplats. Det är även därför jag har varit kvar så länge.

  • Det finns så många möjligheter på JYSK och du kan jobba utomlands, i butik, på lagret, på huvudkontoret och allt är inom samma företag.

 

Vad är nästa steg?

  • Jag ser definitivt mig själv på JYSK i framtiden. Nästa steg för mig är att jag tillsammans med HR-avdelningen ska bedöma vem av medarbetarna som vi ska titta lite närmre på. Jag ser väldigt mycket fram emot det.

Arbeta som Team Leader Trainee på kundtjänst

  • Möjlighet att snabbt göra karriär i JYSK

  • Vårt traineeprogram förbereder dig för en tjänst som Team Leader, där du kommer att ansvara för ditt eget kundtjänstteam

  • Få en arbetsdag som är fylld av ansvar, utmaningar och utveckling

  • Bli en del av ett starkt och unikt team, där samarbete och vinnarmentalitet är i fokus

  • Bli en del av ett stort företag som gör allt för sina medarbetare

En överblick av Team Leader Trainee programmet:

  • Du kommer att följa och bli guidad av en Team Leader

  • Ditt arbete kommer att likna det som normalt en Team Leader gör

  • Du kommer att få utbildning som rustar dig bra för tjänsten som Team Leader

  • Din mentor kommer att guida dig, utvärdera ditt arbete och visa dig vilka områden du behöver arbeta mer på för att bli redo

 

Under Team Leader Traineeprogrammet kommer du att lära dig behärska följande uppgifter:

  • Planera och schemalägga uppgifter för att säkra att du når det övergripande målet för dagen/veckan/månaden.

  • Planera och organisera alla deadlines

  • Styra kundtjänstteamets prestationer

  • Guida, involvera och motivera dina medarbetare

  • Coacha och arbeta med dina medarbetare utifrån deras utvecklingsnivå

  • Sätta nya mål för dig och ditt team

 

Denna tjänst är perfekt för dig om du…

  • Är ambitiös, seriös och resultatinriktad med en vinnarmentalitet

  • Är villig att lära och ta emot feedback

  • Kan hålla huvudet kallt i en hektisk och dynamisk arbetsmiljö

  • Kan ta beslut och ansvar för både kundservicen och ditt team

  • Drivs av arbete i en dynamisk arbetsmiljö

  • Har en hög energinivå och en positiv inställning som kommer smittas av sig på resten av medarbetarna

  • Tycker om att delta i de dagliga uppgifterna i teamet med dina kollegor

  • Vill ha ansvar och möjligheten att påverka på din arbetsplats

  • Kan hålla reda på flera olika uppgifter samtidigt

  • Är motiverad och konstant strävar efter att förbättra kundservicen

 

Lär känna oss och ta reda på vad vi kan erbjuda dig

Läs mer om tjänsten som Team Leader Trainee och vår arbetskultur I JYSK genom att klicka på “Träffa Rasmus” – en av våra Team Leader Trainees som kommer att beskriva hur det är att arbeta på JYSK.

 

Frågor ?

Om du har några frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta vår HR-avdelning på

 HR-Swe@jysk.com

Några inledande tankar om tjänsten?

  • Jag gick in tjänsten med ett öppet sinne, men fortfarande med en förväntan att jag skulle ta några viktiga beslut – inte bara i relation till våra kunder, utan även beslut som är viktiga för vår avdelning.  

  • Det förs många diskussioner om JYSKs kundservice inom företaget och hur du kan påverka den och det är mycket som åstadkommits för kunderna.

 

Hur är det att arbeta som Team Leader trainee på JYSK?

  • Det är en spännande arbetsdag, där du har mycket ansvar och utmaningar under dagen som involverar medarbetarna, kunderna, transporterna och även inom JYSKs olika avdelningar. Det är en otrolig upplevelse att få denna titel och typ av jobb.

  • Inom kundtjänst finns det inte en dag som är den andra lik, lite klyschigt, men det finns inte.

  • Jag har hanterat många olika uppgifter och även om det finns många nivåer här på JYSK så har jag oftast haft sista ordet.

 

Utmaningar som du stöter på i tjänsten?

  • Utmaningarna som jag stöter på är väldigt olika. När det kommer till kunderna finns det stora utmaningar, som kräver att du tänker mer kreativt för att lösa dem.

  • Jag skulle även säga att personalmässigt kan det också finnas intressanta utmaningar, och denna delen är fortfarande väldigt ny för mig. Jag tror att det är ett stort steg, att gå från medarbetare till Team Leader, men du stöter på roliga utmaningar och skapar spännande lösningar till dem.

 

 Beskriv arbetskulturen på din avdelning.

  • Arbetskulturen i vårt team är riktigt bra och det är även en stor del av det vi fokuserar på här på JYSK.

  • Arbetsmiljön och vårt arbetssätt är positivt. Vi är ett stort team, som hjälper varandra och vi vet vad som är viktigt. Vi jobbar med detta varje dag.

  • Allt som allt är det en underbar arbetskultur och bra kollegor. Vi vill ge allt, så det är bara så coolt att vara en del av det!

  • Vi täcker en stor del av olika typer av människor och det är en riktigt bra kombination. Det hjälper till att bidra med bra energi och utveckling oss kollegor emellan.

 

Varför ska andra börja jobba på JYSK?

  • Om jag skulle rekommendera JYSK till andra skulle jag säga att du får en mångsidig och rolig arbetsdag.

  • Du måste använda huvudet mycket och du utmanas ständigt, till exempel; Kunder som ringer in med problem som rör avdelningen, huvudkontoret eller någon kollega.

  • Hur som helst, jag tycker att självständigheten som man får här är bäst. Att du får påverka saker som du arbetar med är positivt.

 

Vad är nästa steg?

  • Nästa steg för mig är att bli Team Leader för ett kundtjänstteam – och om det blir i Danmark eller utomlands spelar ingen roll. Jag skulle vilja få lite mer erfarenhet och sedan klättra vidare på karriärstegen. 

Arbeta som Team Leader på kundtjänst

  • Som Team Leader är du ansvarig för ditt kundtjänstteam och deras prestationer

  • Du är ansvarig för personalen, inklusive utbildning, coachning och utveckling av medarbetarna.

  • Du måste säkra att teamet alltid är tillgängligt och redo för kunderna samt att de genererar bästa service varje gång

  • Du skapar ett starkt och unikt team där samarbete och vinnarmentalitet är i fokus

  • Du blir en del av ett stort Företag som gör allt för sina medarbetare

  • Du får möjligheten att göra karriär på JYSK

Som Team Leader har du följande ansvarsområden:

  • Leda ditt team mot framgång

  • Vara den som tar alla slutgiltiga beslut på kundtjänst

  • Förbättra och säkra bästa möjliga kundservice

  • Driva och optimera teamets prestationer

  • Utbilda, coacha och utveckla dina medarbetare

  • Följa upp och utvärdera teamets prestationer

  • Schemalägga, delegera och planera de olika uppgifterna och ansvarsområdena i relation till deadlines

  • Leda, involvera och motivera dina medarbetare

  • Etablera nya mål för ditt team och kundtjänst

 

Denna tjänst är perfekt för dig om du…

  • Är seriös, ambitiös och villig att förbättra och utveckla

  • Är resultatinriktad och motiveras av att konstant förbättra kundtjänst

  • Kan hålla huvudet kallt i en hektisk och dynamisk arbetsmiljö

  • Kan ta beslut och ansvar för ditt team och kundtjänst

  • Har en hög energinivå och en positiv inställning som smittas av på dina medarbetare

  • Är en motiverare som visar vägen och inspirerar andra

  • Kan definiera och formulera tydliga mål och uppgifter

  • Är organiserad, bra på planering och att se helheten

  • Kan relatera till JYSK Values och ser till att dina medarbetare följer dessa

 

Lär känna oss och ta reda på vad vi kan erbjuda dig

Läs mer om tjänsten som Team Leader och vår företagskultur i JYSK genom att klicka på “Träffa Madelene” – en av våra Team Leaders som kommer att beskriva hur det är att arbeta på JYSK.

Frågor ?

Om du har några frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta vår HR-avdelning på

 HR-Swe@jysk.com

Några inledande tankar om tjänsten?

  • Jag har arbetat med kundtjänst hela mitt liv och var verkligen intresserad av möjligheterna som JYSK erbjöd. Det var en chans att öppna ett helt nytt kundtjänstcenter och utveckla både mig själv och JYSK.

  • Det är en roll med mycket ansvar, men även frihet att förbättra uppgifter och processer som passar mig.

 

Hur är det att jobba som Team Leader på JYSK?

  • Roligt och utmanande! Jag får utveckla både mig själv och mina teammedlemmar, så att vi kan bli ännu bättre på våra jobb.

  • Kundtjänst och Team Leaderrollen är en ganska ny tjänst på JYSK, så för mig har det inneburit massa planering och organisering. Jag gör detta för att se till att vi har den kundservicen som vi trivs med, med bra KPI’s och att vi är uppmärksamma för kundernas behov.

  • Jag ser till att vi involveras i hela organisationen – får rätt utbildning, medverkar på viktiga möten, utbildar våra butiksmedarbetare samt oss själva inom områden som kan bli bättre osv. I grund och botten försöker jag se till att kundtjänst är involverade i hela JYSK samt i företagets utveckling. Ofta får jag hjälpa till att utveckla och komma med idéer för hela kundupplevelsen på JYSK.

 

Utmaningar som du stöter på i tjänsten?

  • Utmaningarna är oftast det som gör mitt jobb så mångsidigt och passar mig som person. Jag tycker om att se min arbetsplats utvecklas och hela tiden sträva mot det bättre. Vi har en konstant utvecklande arbetsmiljö på JYSK.

  • Jag kunde alltid önskat mer tid, så att vi kan göra allt det som vi vill göra. Vi har höga ambitioner, KPI’s och mål – Jag vill att alla kunder och medarbetare får tiden och hjälpen som behövs. Ibland är det svårt att finnas där för alla, så det är viktigt att man prioriterar och är strukturerad.

  • Det är även utmanande att se till så att kommunikationen fungerar och att information når alla berörda. Om det till exempel implementeras en förändring i företaget måste vi se till att alla förstår vad vi menar och vad vi vill förändra. Vi behöver alla veta om och arbeta mot samma mål, oavsett om du arbetar i butik eller på kundtjänst. När jag vill att alla ska vara med ombord, är det upp till mig att se till så att jag kommunicerar ut det till alla typer av medarbetare. Jag tror mycket på att man måste vara bra på att kommunicera för att lyckas i denna roll eftersom man alltid är ”spindeln i nätet”

 

 Beskriv arbetskulturen på din avdelning.

  • Vi jobbar som ett team och alla tar ansvar för att jobbet blir gjort. Vi peppar alltid varandra till att utmana sig själva så att vi kan växa i våra roller.

 

Varför ska andra börja arbeta på JYSK?

  • Det finns aldrig en tråkig stund!

  • Vi strävar alltid mot att bli bättre och vi förbättras konstant i hur vi gör våra kunder och medarbetare glada.

  • JYSK är alltid intresserad av dina idéer och dina inputs, så om du är en person som gillar en snabbt utvecklande organisation som är bra på att lyfta fram både små och stora framgångar, kommer du verkligen att tycka om JYSK.