Genom att gå med i JYSK för du varierande utmaningar och du får en möjlighet att prestera på topp varje dag. Du får också tusentals nya kollegor över hela världen.
JYSK har en stark laganda, vilket också lyfts fram av våra medarbetare i vår medarbetarundersökning.
Vi ser fram emot att vara din kompanjon i din JYSK-karriär. Ditt team ser fram emot att snart få lära känna dig.
Du kommer att vara en del av ett internationellt företag med mer än 3400 butiker i 48 länder.
Du har nu gått med i JYSK i Sverige och här har vi över 150 butiker och ett distributionscenter i Nässjö. Det betyder att du kommer ha runt 1800 kollegor i Sverige!
Den första JYSK-butiken i Sverige öppnades år 1991 i Malmö, Mobilia. JYSK Sverige har utökat sitt nätverk över hela landet, och antalet butiker växer från år till år. Detta är vi verkligen stolta över, och skulle inte klara oss utan våra engagerade kollegor.
Om du vill veta mer om vår fantastiska expansionshistoria, ta en titt här.
Namnet JYSK är viktigt för oss som företag, eftersom det säger mycket om vilka vi är och hur vi agerar som företag.
Det danska ordet jysk var också viktigt för vår grundare, Lars Larsen, när han öppnade sina första butiker med namnet JYSK SENGETØJSLAGER. Det förkortades senare till JYSK, som vi heter idag.
Ordet betyder någon eller något som kommer från den danska halvön Jylland. Är du från Jylland, så är du jysk, och folk från Jylland anses allmänt vara hårt arbetande, jordnära och pålitliga.
Våra skandinaviska rötter utgör grunden för hur vi gör affärer. Vi är ett värderingsdrivet företag baserat på skandinaviska värderingar som ärlighet och respekt - både mot kunder och kollegor.
Våra skandinaviska rötter handlar därför inte bara om var vårt företag grundades. De definierar också de värderingar som vägleder oss i hur vi leder företaget.
Våra JYSK Values och JYSK Ledarskap utgör ramarna för hur vi beter oss mot varandra i JYSK såväl som med externa partners.
Våre tre grundläggande JYSK Values- Köpmans, Kollega och Kåranda– kommer från vår grundare, Lars Larsen. Det uttrycker det beteende och attityden som vi ska förvänta oss av varandra.
Utöver våra grundläggande värderingar förväntar vi oss att våra ledare visar vårt JYSK Leadership, som definieras av att vara: Leader, Coach och Communicator.
På JYSK litar vi på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar.
Vi tror att våra anställda är nyckeln till framgång. Därför strävar vi efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa och hitta nya utmaningar inom JYSK. När våra medarbetare växer, växer JYSK.
Vår ambition är att vara medarbetarnas förstahandsval inom retail överallt där JYSK finns representerat. Det innebär att JYSK alltid ska vara en attraktiv arbetsplats och att våra medarbetare uppskattar att jobba hos oss.
Vi är också stolta över att belöna engagemang och en stor insats bland våra medarbetare. Med rätt inställning finns det många möjligheter i JYSK.
Vi tror verkligen på våra medarbetarlöften och lever efter dem varje dag:
Som ett internationellt företag har JYSK daglig kontakt med tusentals kunder, anställda och leverantörer. Våra aktiviteter och handlingar påverkar vår omgivning, och där har vi som företag ett ansvar. Vårt tillvägagångssätt definieras i vår hållbarhetsstrategi Ett fantastiskt erbjudande för generationer. Strategin innehåller fem strategiska fokusområden som är viktiga för oss som företag.
Läs mer om vår strategi och fokusområdena