I maj 2018 gick Zoran vidare till Helpdesk-teamet och gav support till Kroatien, Slovenien, Bosnien och Hercegovina samt Serbien. Senare, från maj 2018 till november 2020, arbetade han som Customer Service Supporter för Kroatien. Denna tid inom JYSKs kundserviceavdelning visade sig vara en oerhört dynamisk och värdefull erfarenhet som kraftigt förbättrade och förfinade hans yrkeskunskaper. Under mer än två och ett halvt år utvecklade han ett brett spektrum av kompetenser, inklusive multitasking och kundrelationshantering (CRM), samtidigt som han fördjupade sina kunskaper i Salesforce, SAP och Puzzel.
Zoran minns särskilt den utmanande perioden under nedstängningen, då alla butiker var stängda och all kundkommunikation skedde via Customer Service. Trots en markant ökning av samtal och mejl gjorde teamets tydliga strategier och starka samarbetsanda det möjligt att upprätthålla en hög servicenivå. Denna erfarenhet betonade vikten av anpassningsförmåga och lagarbete – färdigheter som fortsatt gynnar honom i hans nuvarande roll. Han upplevde CSC-teamet som fantastiskt, präglat av en konsekvent positiv och motiverande atmosfär som gjorde varje arbetsdag engagerande och inspirerande.
De kunskaper och färdigheter Zoran förvärvade inom CSC har visat sig ovärderliga i hans nuvarande roll som B2B Sales Consultant för JYSK Kroatien. Han hade privilegiet att stötta uppstarten av B2B-avdelningen i Kroatien och senare i Bosnien och Hercegovina. Som Salesforce Administrator och Puzzel Superuser ger han nu även tekniskt stöd till B2B-team över hela JYSK-organisationen, särskilt under deras tidiga utvecklingsfaser. Detta visar hur erfarenheten från CSC har utrustat honom med både tekniska och kundfokuserade färdigheter som krävs för att lyckas i en B2B-försäljningsmiljö och bidra till organisationens bredare framgång.
Med blicken mot framtiden tror Zoran att möjligheterna inom JYSK är obegränsade, baserat på hans egen resa av mångsidiga erfarenheter och kontinuerlig utveckling under de senaste tolv åren. Hans resa från butikssäljare till B2B Sales Consultant, med en avgörande period inom CSC där han utvecklade nyckelkompetenser, belyser potentialen för intern karriärutveckling inom JYSK.