Som ansvarig för hela distributionscentrets verksamhet blir din uppgift att säkerställa en kostnadsmedveten och effektiv ledning av lagret utifrån JYSK Värderingar.
Du kommer att leda distributionscentret genom att sätta en tydlig strategisk riktning, definiera rätt mål och följa utvecklingen på de överenskomna aktiviteterna, inklusive målen för medarbetarnas arbetstillfredställelse och Safety First.
Du kommer att säkra ansvar & befogenheter som stärker organisationen och göra det möjligt för den att uppfylla mål och förväntningar, och du kommer att säkerställa det nödvändiga genomförandet och implementeringen.
Du kommer att ha det övergripande ansvaret för driften, och därmed den dagliga produktionen i distributionscentret. Du säkerställer en organisation av skickliga, effektiva och ambitiösa medarbetare över alla operativa avdelningar och att framtida talanger utvecklas. Genom JYSK Ledarskap bygger du hög motivation, lojalitet och arbetsglädje.
Du kommer att ha det övergripande ansvaret för den dagliga driften av transportområdet i de länder Distributionscenter i Nässjö levererar till. Du säkerställer smidiga och kostnadseffektiva leveraner till JYSK butiker, B2B, online och inbound. Inom transport kommer du att förhandla gynnsamma och effektiva avtal med transportörer för varor in och ut ur distributionscentralen. Du leder, utvecklar och skapar en motiverad och yrkesskicklig organisation, som tar hand om de administrativa flödena.
Du kommer att ha ansvaret för alla HR-områden i distributionscentret inklusive hälsa och säkerhet. Du kommer att bidra till att säkerställa kompetens inom ledning och ledarskap, och på så vis bygga de starkaste teamen och utveckla framtidens talanger.
Du kommer att ha det övergripande ansvaret för den tekniska utvecklingen av distributionscentralen, inklusive lednings- och driftinformationssystem, in- och utplanering, matsal, administration, optimeringsuppgifter, daglig support för IT-användare inom Logistik (WMS, ERP) samt användningen av IT-applikationer tillsammans med butiksstöd över distributionscentret.
Du kommer att ha ansvaret för anläggningens drift, IT och teknisk avdelning inklusive den automatiserade utrustningen på lagret och lokal IT hardware. Du säkerställer kontinuerlig tillgänglighet av alla installationer på distributionscentret
Om du brinner för ledarskap och att utföra uppgifter genom människor är en tjänst som departmentmanager på JYSK Distributionscenter ett jobb för dig. Du kommer att vara övergripande ansvarig för att logistiken och transporter av varor till våra butiker sker på hög nivå, med god service nivå och på ett kostnadseffektivt sätt.
Genom JYSK Ledarskap och värderingar kommer du att säkerställa hög motivation och arbetstillfredsställelse hos medarbetarna och påverka slutresultatet genom teamledare och lageranställda. Du bidrar även till utvecklingen av medarbetarna och din avdelning.
Som teamledare kommer du att ha personalansvar och hantera resurserna på din avdelning för att uppnå ett effektivt flöde med bibehållen god medarbetarmotivation.
Dessutom kommer du att vara en förebild för Safety First och ska bidra till att teamet fungerar så säkert som möjligt.
Du blir en synlig ledare, som lever upp till JYSK Värderingar och Ledarskap, som inte är rädd för att hjälpa till att lösa de vardagliga uppgifterna och därigenom säkerställa att medarbetarna har en god förståelse för det optimala flödet.
Ansök idag till JYSK och bli en del av ett internationellt företag med stora möjligheter att nå dina professionella mål.
Du ser våra lediga tjänster genom att klicka på knappen nedan.