Som kollega på kontoret kommer du att hantera den administrativa delen av inkommande beställningar - oavsett om det är online, från butik, Business to Business eller franchiseorder, leveranstider till kunder, leverantörs uppföljning och lagerflyttar till andra distributionscenter.
Du har stor inverkan på att säkerställa att kunden får sin produkt levererad i tid och i rätt skick, så kunden väljer att handla på JYSK igen.
Genom att vara på operations center kommer du att vara ansiktet utåt för distributionscentralen. Du kommer att ha daglig kontakt med tekniker och lagerpersonalen. Du och dina kollegor kommer att ha en helhetsbild av dagens verksamhet så att alla andra kan göra sitt jobb på bästa möjliga sätt. Därför har vi högt fokus på samarbete, att hitta de bästa lösningarna och att vara serviceminded med ett leende.
Denna kontorsfunktion är uppdelat i Inbound eller Outbound.
I det inkommande teamet är du och dina kollegor i första hand ansvariga för att beställa containrar, tullreglera och kommunicera med våra externa transportörer som går in i distributionscentralen.
I det utgående teamet är du och dina kollegor primärt ansvariga för planeringen av beställningar som ska plockas för de länder som distributionscentralen levererar varor till.
Du och dina kollegor ansvarar för avtalsförhandlingar med alla transportörer in och ut ur distributionscentralen och följer upp att avtalsinnehållet efterlevs. Genom att vara på transportavdelningens kontor kommer du att vara ansiktet utåt för distributionscentralen. Du kommer att ha daglig kontakt med transportörer, chaufförer och lagerpersonalen. Du och dina kollegor kommer att ha en helhetsbild av dagens verksamhet. Därför har vi högt fokus på samarbete, att hitta de bästa lösningarna och att vara serviceminded med ett leende.
Du kommer att ha ett brett kontaktnät, både inrikes och utrikes, för att säkerställa att våra leveranser till JYSK-butiker och kunder går smidigt. Därmed vara en central del i distributionskedjan mellan butikerna, transportörerna och den dagliga verksamheten på lagret.
Som en del av utveckling & controlling kommer du att ansvara för att underhålla och optimera distributionscentralens IT-system, såsom vårt Warehouse Management och ERP-system.
Du kommer att arbeta i nära samarbete med lager och administration i projekt med fokus på att optimera våra delprocesser och dokumentera gällande processer och rutiner och ständigt förbättra verksamheten.
Inom HR kommer du att arbeta över alla avdelningar och skift i hela distributionscentralen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är utveckling, utbildning, sparring på alla ledningsnivåer samt medarbetarnas välbefinnande och tillfredsställelse. Att arbeta inom HR ger dig insikt i alla delar av distributionscentralen och en varierad arbetsmiljö.
Bli vår nya kollega på kontoret på vårt distrubutionsceter i Nässjö.Se våra lediga tjänser genom att klicka på knappen nedan.